pbns1979 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Kjøpte meg for 2 uker siden en ny Plextor PX-712SA brenner, men ble veldig skuffet da den ikke klarte å brenne på stort mer enn 4x hastighet (selv om man valgte annet) og at cpu load lå konstant på 100%. Fant senere ut at den integrerte S-ATA kontrolleren på hovedkortet mitt ikke hadde ATAPI støtte. Bestilte derfor opp en Promise SATAII 150 TX4 kontroller for å bøte på dette problemet. Kontrolleren kom en uke etterpå og brenning fungerer nå knallbra. Men de siste dagene så har det dukket opp et nytt og merkelig problem, som jeg aldri har vært borti før. Av en eller annen grunn, så kobles brenneren helt ut sånn helt plutselig (har skjedd mens jeg ikke har brukt maskinen). Med koblet ut så mener jeg at den forsvinner fra system oversikten og får ikke strøm engang (får ikke åpnet luka). Ergo så må jeg slå maskinen av og på for at den skal dukke opp igjen. Er det noen som har vært borti lignende problem? Jeg bruker Windows XP Pro og har SP2 installert. Endret 5. desember 2004 av jester Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Kan det være at winxp er innstilt slik, at det er haket av for å tillate å slå av denne enheten for å spare strøm (eller noe slikt) Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Hmm, skal ta å sjekke det. Men det er da ikke normalt at S-ATA enheter blir slått av? Jeg benytter en Raptor S-ATA disk i tillegg (dog på hovedkortets integrerte kontroller), denne har nå aldri slått seg av. Lenke til kommentar
Moonix Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 det er ikke noe galt med kontrolleren.. det er helt sikkert noe galt med strømtilførselen jf. at du ikke får åpnet skuffen.. sikkert dårlig kontakt Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Strømpluggen sitter som støpt på brenneren, så den er ikke løs. Og om den var løs, hvorfor slår den seg av når kabinettet står helt i ro, og den fungerer igjen etter at maskinen slåes helt av? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Uh... SATA var vel bare beregna på disker først og fremst, og disse har jo den funksjonen at dem går i dvalemodus.... Sjekk strøminstillingene i kontrollpanel... Kjørte satakontrollerkort før... Da de da sto på å slå seg av etter så og så mange minutter, så gjorde dem det... Det samme kan jo gjelde brenneren.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå