Gå til innhold

Problem med Plextor PX-712SA og Promise kontroller

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg for 2 uker siden en ny Plextor PX-712SA brenner, men ble veldig skuffet da den ikke klarte å brenne på stort mer enn 4x hastighet (selv om man valgte annet) og at cpu load lå konstant på 100%. Fant senere ut at den integrerte S-ATA kontrolleren på hovedkortet mitt ikke hadde ATAPI støtte. Bestilte derfor opp en Promise SATAII 150 TX4 kontroller for å bøte på dette problemet. Kontrolleren kom en uke etterpå og brenning fungerer nå knallbra.

Men de siste dagene så har det dukket opp et nytt og merkelig problem, som jeg aldri har vært borti før. Av en eller annen grunn, så kobles brenneren helt ut sånn helt plutselig (har skjedd mens jeg ikke har brukt maskinen). Med koblet ut så mener jeg at den forsvinner fra system oversikten og får ikke strøm engang (får ikke åpnet luka). Ergo så må jeg slå maskinen av og på for at den skal dukke opp igjen. Er det noen som har vært borti lignende problem? Jeg bruker Windows XP Pro og har SP2 installert.

Endret av jester
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uh... SATA var vel bare beregna på disker først og fremst, og disse har jo den funksjonen at dem går i dvalemodus.... Sjekk strøminstillingene i kontrollpanel...

Kjørte satakontrollerkort før... Da de da sto på å slå seg av etter så og så mange minutter, så gjorde dem det... Det samme kan jo gjelde brenneren....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...