danilovic Skrevet 2. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2002 Quote: Den 2002-06-02 12:50, SirHartge skrev:JEG HAR BEST PC!!!!!111111111111ME>J00ME IS 1337 Hihi, Jeg har sett at du har brukt de to siste uttrykkene gjentatte ganger i dagliglivet. Lenke til kommentar
nyggen Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Her er div sider om fjortiser. Som de bekrefter, er bare fjortiser ute etter oppmerksomhet... http://www.fullrulle.net/ http://fjupp.com/ Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Hva er det som er så galt med optimalisering av språket. Syns dette sms fjortis språket er greit til sine formål. Er jo ingen som er så flinke å forkorte ting som folk som driver med data. RAID, HD, CD-ROM, listen går mot uendelig. Den tingen som irriterer meg med fjortiser (bruker uttrykket ganske ofte selv, men mer som en state of mind enn en alder. Har flere venner i 24-25 års alderen jeg ville karakterisert som fjortiser) er sånn ting som ble nevnt tidliger; "what eva" Har akkurat fullført et hovedprosjekt og jobbet bl. a sammen med en som sa det hele tiden. Hver gang kjente jeg et lite stikk av raseri innerst inne. "what eva" er et dusteuttrykk som minner om "black trash" (fri tolkning av "white trash") som spretter rundt på "Rickey Lake" Syns i utgangspunktet hele denne diskusjonen er tafatt. Hvis man ikke har noe bedre å gjøre enn å irritere seg over hvordan folk oppfører seg så burde man kanskje funnet noe annet å gjøre? Noe som gagner til noe i stedet for å kjefte på dem man irriterer seg over? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Quote: Den 2002-06-02 13:08, nyggen skrev:Her er div sider om fjortiser.Som de bekrefter, er bare fjortiser ute etter oppmerksomhet...http://www.fullrulle.net/http://fjupp.com/ Det burde vært skuddpremie på folk som lager sånne sider :wink: Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Quote: Den 2002-06-02 13:14, cyclo skrev:Hva er det som er så galt med optimalisering av språket. Syns dette sms fjortis språket er greit til sine formål. Er jo ingen som er så flinke å forkorte ting som folk som driver med data. RAID, HD, CD-ROM, listen går mot uendelig. Når det gjelder sms-språk er det jo ikke bare "fjortisser" som bruker det, men jeg syns fortsatt det er teit. I bittesmå mengder er det greit, men når folk ikke lenger klare å skrive et eneste ord fullt ord blir det for drøyt! På mobil har jo dette mye å gjøre med begrensninger i teknologien - det er tungvint å skrive uten skikkelig tastatur og en melding kan bare ha 160 tegn, derfor forkorter man. Men når man bruker slikt språk også andre steder hvor det ikke burde være nødvendig (f.eks email, forum) syns jeg det bare virker tåpelig. Og det er litt forskjell på 'CD-ROM' og 'c u l8r'. CD-ROM er nemlig ganske tungvint å si uten forkortelser. Eller hva med 'laser'? Det er et såpass kjent uttrykk at mange sikkert ikke tror det er en forkortelse engang, men det er det: 'Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation'. Men det blir litt tungvint å si :smile: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Quote: Anders Leipsland skrev (2002-06-01 17:47):Fjortis er en tilstand, ikke en alder. Kanskje ikke helt rett, pga at fjortis-"syndromet" er jo da spessielt utbrett blant persjoner mellom 13-15år Men eller het riktig *klappe* Lenke til kommentar
starfish Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Jeg er tretten år, spiller cs og sier "fuck deg" noen ganger. Jeg bruker ikke SMS språk, skryter ikke av PC`n, sier aldri "what eva", jukser aldri i spill. Er jeg en "fjortiss"? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Quote: Den 2002-06-02 20:28, starfish skrev:Jeg er tretten år, spiller cs og sier "fuck deg" noen ganger. Jeg bruker ikke SMS språk, skryter ikke av PC`n, sier aldri "what eva", jukser aldri i spill.Er jeg en "fjortiss"? muligens ... det er mye mer en bare det da... Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Hei! Som Anders har nemt tidligare..(kommer ofte i forkjøpet :wink: ) Så meiner eg at "fjortis" ikkje er ein alder men,ein tilstand. Sjølv om mange meiner at personer i "14års alderen" er "fjortiser"... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Mr.Hassan skrev (2002-06-03 10:23):Sjølv om mange meiner at personer i "14års alderen" er "fjortiser"... Det er begge deler... Lenke til kommentar
Xell Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: B|Real skrev (2002-06-03 15:19): Quote: Mr.Hassan skrev (2002-06-03 10:23): Sjølv om mange meiner at personer i "14års alderen" er "fjortiser"... Det er begge deler... riktig, begrepet eksisterer jo fordi de fleste 14-åringer er fjortisser Lenke til kommentar
nyggen Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Hva med de som er 11 da ? Elvis`er ? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-06-04 09:17, nyggen skrev:Hva med de som er 11 da ? Elvis`er ? Den var jævlig bra! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: nyggen skrev (2002-06-04 09:17):Hva med de som er 11 da ? Elvis`er ? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Hei nyggen! Har hørt "Elvis begrepet" blitt brukt muykje... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå