tørrfisk Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Må man legge på ny kjølepasta etter reseating av prosessor? Jeg har startet en maskin uten å gjøre det, og får ikke no bilde. Er prosessorn ødelagt? Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Nei, man MÅ ikke bruke kjølepasta, men man BURDE det, da som regel man får senket tempen med en 5-10 grader ekstra, så det anbefales på det varmeste, antar at de som lager CPU's sier at man MÅ bruke kjølepasta, men men Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Men nå virker ikke maskinen, er prosessorn ødelagt tror du da? Reseata den for maskinen gjenkjente ikke farten til den. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 litt mere informasjon hadde vært greit. Reseata ? Men jah. kjølepasta anbefales. Skjønner ikke folka som ikke vil ha på det .. Lenke til kommentar
SpoileD Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 du bør passe på at du ikke bruker for mye pasta! Lenke til kommentar
racin Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Jeg hørte om en fyr som tok kjølepastaen på feil side av prossesoren, pass på at du ikke gjør det samme som han! Men ellers er kjølepasta å anbefale på det sterkeste. På glacialtech sine vifter følger det forresten med kjølepasta. Endret 5. desember 2004 av ylox Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Angående kjølepasta, på de eldre prosessorene var det et helt definert område midt på CPU du skulle putte det, mens på de nyere s939 har man bare EN stor overflate. Skal man da ta goop på hele denne overflaten, eller bare rundt 1 cm2 på midten? Og hvor mye pasta skal brukes? sånn i tykkelsen melkepapp(tykt), papir(midi), eller aluminiumsfolie(tynt)? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 helst over kjernen. Ikke et tykt lag, bare et tynt. http://overklokking.no/guides/goopguide/index.html Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 reseata= tatt ut og satt på plass igjen. kan jeg ha ødelagt noe bare ved å støvsuge maskina? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Ikke bilde nei, men maskinen surrer og går?? Sjekk at du har i den pentium-kontakten som skal gi strøm til cpu'en den er firkanta med fire ledninger.. såklart må man ikke ha kjølepasta, men min server ble 15 grader kaldere med det.. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) ja, den surrer og går. er ingen kontakt til min PIII. Var utrolig masse støv inni heatsinken, så etter støvsuging trodde maskina at jeg hadde kjøpt kraftigere prosessor, og ba meg om å taste inn verdiene i CMOS'en. Gjorde ikke det, men fortsatte oppstarten, og fikk ikke bilde. Nå kommer jeg ikke inn i dos en gang.. Endret 5. desember 2004 av tørrfisk Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 ja, den surrer og går.er ingen kontakt til min PIII. Hvordan resetter jeg biosen på hovedkortet? Som oftest flytter du på jumperen fra f.eks. 1-2 til 2-3, les i manualen. Har du prøvd det jeg skrev til deg ang. den andre strømkabelen?? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 helst over kjernen. Ikke et tykt lag, bare et tynt. http://overklokking.no/guides/goopguide/index.html Han lurte på hvor på CPU'en, ikke hvordan... Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 ja, den surrer og går.er ingen kontakt til min PIII. Hvordan resetter jeg biosen på hovedkortet? Som oftest flytter du på jumperen fra f.eks. 1-2 til 2-3, les i manualen. Har du prøvd det jeg skrev til deg ang. den andre strømkabelen?? Er ingen annen strømkabel som jeg ser i allefall.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 ja, den surrer og går.er ingen kontakt til min PIII. Hvordan resetter jeg biosen på hovedkortet? Som oftest flytter du på jumperen fra f.eks. 1-2 til 2-3, les i manualen. Har du prøvd det jeg skrev til deg ang. den andre strømkabelen?? Er ingen annen strømkabel som jeg ser i allefall.. Se på bilde under.. sånn ser den ut. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 En sånn eksisterer ikke på mitt hovedkort i hvertfall Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Ett forslag er å sjekke at prosessoren sitter skikkelig nedi sokkelen, hadde dette fenomenet en gang i tida. Startet opp maskinen , fikk ikke noe skermbilde, fant deretter ut at CPUen ikke var skikkelig på plass. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Får ikke bilde en gang.. Skal jeg resette bios/cmos?? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 En sånn eksisterer ikke på mitt hovedkort i hvertfall Hvordan hovedkort har du? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 reseata= tatt ut og satt på plass igjen.kan jeg ha ødelagt noe bare ved å støvsuge maskina? Rahahahaha, bare støvsuge maskinen, det er ikke bare bare å stappe 1600 Watt med undertrykk og stålrør nedi maskinen og håpe på det beste :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå