Gå til innhold

Rome Total War: Mangler family members. Hjelp?


Anbefalte innlegg

Har dårlig med family members.

Hadde det ikke vært for at jeg briba 2 generaler fra makedonerne

hadde det ikke vært så mye håp for meg tror jeg.

Er det noen som har tips om hvordan få fler. (har vel 5-6 stk generaler pluss to

guttebarn som venter på å vokse opp)

 

(Jeg gjorde nemlig den tabben å ikke velge "manage all settlements"( :blush: ))

 

Jeg har et litt annet problem også føler jeg har somla bort 130 år

og det har jeg nok og, for nå er 140 BC og har bare 10 settlements som Brutii,

ergo har jeg bare tatt over 8 settlements. ( har ihvertfall nesten utrydda makedonerne da ;) ) Men jeg har en god del krigere har nemlig brukt mesteparten av tiden på å bygge opp soldater. Har jeg god nok tid??

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har sikkert nok tid. Med brutii går ting veldig kjapt etter at du har tatt 10-15 settlements. Når det gjelder å ha for få family-members, så er det ikke alltid like lett å skaffe seg flere. Bribing funker jo fint, men du må bare ta det som det faller seg! Og hvis du har "manage all settlements" av kan du jo bare fjerne haken for recruitment og build, så kan du jo bygge og trene selv (ganske pussig egentlig, sikkert en bug). Men skatten kan du ikke fikse selv...

 

Herr Brun

Lenke til kommentar
Og hvis du har "manage all settlements" av kan du jo bare fjerne haken for recruitment og build, så kan du jo bygge og trene selv (ganske pussig egentlig, sikkert en bug). Men skatten kan du ikke fikse selv...

 

Herr Brun

Hmm visste jeg ikke, jeg får gjøre det neste gang jeg spiller.

Takk for et raskt svar :D .

Lenke til kommentar

For å få flere familymembers så tror jeg at du bare må ta over et større antall byer extra...

Har også gjort som deg å bare bygd å lekt meg å tatt meg god tid...Å til slutt så hadde jeg bare noen få familymembers igjen...

Men da jeg så dette så begynte jeg å raide rundt å ta mange byer å da kom det opp kjempe ofte folk som ville gifte seg å greier...

Tror spille kommer med flere etterhvert som du trenger det til nye byer osv...

Nå har jeg rundt 8 stk som jeg overhode ikke trenger!!

Lenke til kommentar

Takk! Da er det ikke bare meg.

Legger ut bilde så dere kan se alle mine 11 settlements.

 

EDIT: Det er pest i Tarentum

Larissa er hovedstaden.

Det er en god del byer med underskudd, prøver å få til mer trade, men det er visst ingen som vil hjelpe meg :cry:

 

Fler tips?

 

Ps: Pleier å ha menna mine inne i byene som regel så derfor kan du ikke se noen soldater utenfor!

riket_mitt.JPG

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Antall familiemedlemer reflekteres indirekte av hvor mange provinser du har.

Få provinser = liten familievekst.

 

Du trenger Trade Agreement med både Egypt og Seleucids. Det er pri 1. slik situasjonen din er nå.

Siden du har så mye minus på byene dine, regner jeg med du har noen dugelige hærer stående i byene dine. Ta disse, og ta over byen på øya rett sør for Sparta. Denne vil gi deg en god del trade med Egypt og Nubia. Har du en happy by, trenger du ikke mer en 2-3 units i byene.

Samtidlig ta Rhodes!! Da får du Colossusen! 40% Increased sea trade! Du finner Rhodes rett sør for dagen Tyrkia. Ca to seaturns nogenlunde rett øst for Athen.

 

Husk at byene ikke nødvendigvis går i minus. Upkeep utgiftene for hæren din deles over på byene etter befolkningsantall, så store byer med mer folk må betale en større del i upkeep, enn andre.

Lenke til kommentar
Antall familiemedlemer reflekteres indirekte av hvor mange provinser du har.

Få provinser = liten familievekst.

 

Du trenger Trade Agreement med både Egypt og Seleucids. Det er pri 1. slik situasjonen din er nå.

Siden du har så mye minus på byene dine, regner jeg med du har noen dugelige hærer stående i byene dine. Ta disse, og ta over byen på øya rett sør for Sparta. Denne vil gi deg en god del trade med Egypt og Nubia. Har du en happy by, trenger du ikke mer en 2-3 units i byene.

Samtidlig ta Rhodes!! Da får du Colossusen! 40% Increased sea trade! Du finner Rhodes rett sør for dagen Tyrkia. Ca to seaturns nogenlunde rett øst for Athen.

 

Husk at byene ikke nødvendigvis går i minus. Upkeep utgiftene for hæren din deles over på byene etter befolkningsantall, så store byer med mer folk må betale en større del i upkeep, enn andre.

Når du har hæren din ute i "felten" må du betale noe da?( mer eller mindre enn i byane?)

Lenke til kommentar
Antall familiemedlemer reflekteres indirekte av hvor mange provinser du har.

Få provinser = liten familievekst.

 

Du trenger Trade Agreement med både Egypt og Seleucids. Det er pri 1. slik situasjonen din er nå.

Siden du har så mye minus på byene dine, regner jeg med du har noen dugelige hærer stående i byene dine. Ta disse, og ta over byen på øya rett sør for Sparta. Denne vil gi deg en god del trade med Egypt og Nubia. Har du en happy by, trenger du ikke mer en 2-3 units i byene.

Samtidlig ta Rhodes!! Da får du Colossusen! 40% Increased sea trade! Du finner Rhodes rett sør for dagen Tyrkia. Ca to seaturns nogenlunde rett øst for Athen.

 

Husk at byene ikke nødvendigvis går i minus. Upkeep utgiftene for hæren din deles over på byene etter befolkningsantall, så store byer med mer folk må betale en større del i upkeep, enn andre.

Når du har hæren din ute i "felten" må du betale noe da?( mer eller mindre enn i byane?)

Som Fat ASS sier, du betaler uannsett.

 

Grunnen til at jeg antok det måtte være noen seriøse hærer i byene, er jo at du ser ingen store hærer i screenshot'et.

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer det jeg har det mete av folka mine i byene,

men akkurat nå har jeg tenkt å få ut en to tre fullstappa hærer fra byene mine

kommer da til å ta soldater fra byene først og fremst i midten.

 

Du kan se to hærer like ved Tarentum forresten

(eller 3 da men det er bare generalen min som er syk)

 

EDIT: Dette burde vel være en bra nok hær som tar det meste, eller??

(Bilde lagt til)(Skal oppgradere alle til sølv i armor og våpen)

h_r2.JPG

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Bytta ut mercenary hoplites ut med en general like etter dette bildet ble tatt,

ikke så veldig god, men en general.

 

Ja, generaler ja, etter forrige gang har jeg fått noen. 7 stykker fler en jeg trenger og deter flere på vei :dontgetit: Så dette går som det suser :D

Bortsett fra økonomien da, har prøvd å få en handelsavtale med egypt tre ganger og de har sagt ja,

men hver gang har de dolket meg i ryggen :no::thumbdown:

etter to-tre turns. Og nå vil de ikke forhandle med meg mer :(

Angriper stadig en by, ja forresten så er det Ancyra, den er vanskelig å forsvare siden den ikke har steinmur. Og jeg higer etter 6000 tallet så jeg kan lage en. (har 5200 innbyggere, har på low tax og innbyggertallet øker med 5%)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...