Håvard Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Jeg har satt sammen en shuttel, men så kom jeg plutselig på at en shuttel har mye mindre PSU en vanelige datamaskiner. Så derfor lurer jeg på om dette vil funke greit: AOpen XC Cube EA65 BenQ DW1620 Intel Pentium 4 3.0E GHz (Prescott) Kingston ValueRam DDR400 256 MB CL3 (2 stk.) Logitech Z-540 4.1 Sapphire Radeon 9600 PRO 128 MB Seagate Barracuda 7200.7 120 GB S-ATA Jeg lurer også på hvordan den vil bli å spille de nye spillene, samt filmer og musikk på. Har et pudsjett på max 8000kr Endret 5. desember 2004 av Hrisebro Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Skal du spille de nyeste spillene vil jeg anbefale deg å gå opp et hakk på skjermkortet. -Radeon 9800Pro eller -Geforce 6800le ( som lett kan moddes og bli er LANGT bedre kort enn 9800pro ) Lenke til kommentar
shuttle man... Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) tror kanskje at jeg hadde byttet ut de to 256mb ram brikkene til en 512mb, mye lettere å oppgradere senere Til slutt litt #pirkemodus#: shuttle er en produsent av barebones. Det du har satt opp er ikke et shuttle system, men et barebone system. I tillegg har du ikke valgt shuttle barebone en gang, men Aopen som er en annen produsent..#pirkemodus slutt# Du er ikke den eneste som tar feil av det, så jeg måtte bare presisere det! Endret 6. desember 2004 av shuttle man... Lenke til kommentar
Saet Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Prescott blir meget varm... Lenke til kommentar
lerun Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hvis du skal ha en 9800pro der inn kommer det til å bli varmt. Sammen med varmen produsert fra CPU, trenger du nok noen ekstra vifter. Det beste ville vært å skjære hull i kabinetett ved skjermkortet og montere en vifte som blåser luft direkte på kortet, eller prøve en av de vifte løsningene laget spesifikt for skjermkort. Når du bygger en slik liten boks, og du vil putte inn litt ting for grafikk må du tenke på varmeutvikling. Den mest effektive vifte løsningen vil være en push/pull konfigurasjon. Altså at du på den ene siden drar inn, mens på den andre dytter ut luft. Hvis hovedkortet ditt også støtter regulerbar hastighet på viftene vil dette også være bra. Kan da bruke dette systemet på CPU og GPU viftene (pull), mens kabinett vifta kan være en lavtstøy sak (push). Når miljøet blir lite, vil også den varmen som utvikles av komponenetene ha få steder å gå, så du må renge med et varmere inneklima. 6800le er bedre enn 9800pro ved fabrikk oppsett, men med grei kjøling kan 9800pro komme opp i samme hastighet som 6800le. Hvordan 6800le hånterer overklokking vet jeg ikke, men regner med at denne også kan klokkes litt...som igjen kan få den til å slå et overklokket 9800pro. På en annen side produserer 9800Pro mye varme, mens 6800le produserer mer. Samt at 6800 kjernen bruker MYE strøm noe du må tenkte på med en begrenset PSU. Et 9600Pro kort kan nok spille hl2, men ikke med all øye godisen på maks. Med et 9800Pro og 6800le kan du nok skru disse opp, men igjen varme og strømforbruk. Ettersom du ikke skriver noe om PSU'en er det vanskelig å si hva du kan putte inn i boksen....oi ser at den har 220w psu, fant ikke ut hvor mye strøm den dytter men.. Ettersom P4 bruker en del strøm, samt DVD, lydkort og 9600 nærmer du deg nok grensen for hva den kan drive. Ville i alle fall ikke satt in 9800 eller over, da hadde nok PSU'en knela. Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 De psuene som er i SFF pcer er svartens kraftige da...... En venn av meg hadde 9600xt, p4 3ghz og 2 cdrom i en digidice med 200w psu Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 jeg kjører hl2 med alt på max men null aa eller af. det går helt fint hos meg.. ligger runt 40-50 fps å det syns jeg er ganske akseptabelt med sapphire 9600pro advantage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå