Simkin Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Har Norton Personal Firewall Installert. men, når jeg skrur den av, så blir internetten fryktelig treig.. og når jeg skrur den på igjen, så blir linja "normal" prøvde å slette den nå istad, og da kom jeg omtrent ikke inn på internett, gikk FRYKTELIG treigt.. nedlastinga gikk på 1.3kb/s (har 704/128) linje.. har hatt litt problemer med linja, blir plutselig treig, og ping i cs er også høy noen ganger.. så jeg lurer på om det er den firewallen som gjør det.. eller? så jeg lurer på hvorfor det er slik att internetten blir treig når jeg skrur av eller sletter firewallen? Endret 5. desember 2004 av Freeman84 Lenke til kommentar
snole Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Det høres ut som brannmuren sperrer for programmer som prøver å bruke internettlinja di til noe. Med en gang du slår av/fjerner brannmur, så kommer de programmene til, og metter utlinja di, som så gjør at innlinja di kveles. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 hva gjør jeg for å fikse det a? Lenke til kommentar
snole Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Ville lastet ned "Ad-aware" og "Spybot Search & Destroy". Installert de, oppdatert de og kjørt scan med begge programmene. De finner og fjerner evt programmer som er skumle. Har du antivirusprogram? Endret 5. desember 2004 av snole Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 har ad-aware og spybot.. kjører de jevnlig.. jeg HADDE Norton antivirus.. kan tenke meg det er den dritt firewallen som gjør att internetten er ustabil.. laster ned noe nå, og det går kun på 50kb/s Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 er det noen som har erfaring med norton personal firewall? internetten fungerer nesten ikke her.. å sletter jeg den så kommer jeg nesten ikke inn på nettet, og nedlastinga går på 1.3 kb/s hvordan får jeg fjernet den HELT? fungerer tydeligvis ikke å ta uninstall Lenke til kommentar
snole Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Sjekk med DUmeter om linja di makses ut. Prøv gjerne Sygate Personal Firewall, som er gratis. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Norman er det, ikke norton.. driver å roter litt her har nå testet pingen (ping ftp.uninett.no -t) og når jeg lar den går så varierer pingen fra 15 til 70 ca, men når jeg skrur AV firewall motoren så hopper pingen opp til 700 og helt til 1000 (!) ,så det må være den som gjør att linja er treg noen ganger.. cs har nå vært bra en stund, men nå er den like ille som den var før her.. å det er helt sikkert fordi jeg har reinstallert firewallen.. så hvis noen har erfaring mer norman firewall og fjerning av denne (fjerne ALT) så si fra.. Endret 6. desember 2004 av Freeman84 Lenke til kommentar
snole Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 har nå testet pingen (ping ftp.uninett.no -t) og når jeg lar den går så varierer pingen fra 15 til 70 ca, men når jeg skrur AV firewall motoren så hopper pingen opp til 700 og helt til 1000 (!) ,så det må være den som gjør att linja er treg noen ganger.. Ut i fra symptomene du oppgir, virker det som du har enten spyware/adware eller et virus på maskinen din. Når du slår av brannmuren så får det fritt spillerom og begynner å makse utlinja di. Og pga måten TCP/IP funker og kombinasjonen med bredbånd med stor forskjell på Upload/Download så synker innhastigheten din som en stein og pingen går i været. Ville sjekket med antivirusprogram og sørget for å oppdatere Ad-aware og Spybot til siste definisjoner og sjekket med de på nytt. Jeg betviler STERKT at brannmuren er problemet i ditt tilfelle...... Lenke til kommentar
jevel Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Ta rådet fra en eller annen over her og fjern Norman, men installer Sygate Personal Firewall. Når denne er på plass er det bare å begynne og svare på spørsmål om hva som skal få tilgang til internett. Hvis programmer du ikke har startet selv / ikke vet hva er prøver å få tilgang, så ikke la dem! Test linja mellom hvert program du gir tilgang, og hvis den plutselig blir sirup har du funnet synderen. Kjør gjerne gjennom en runde med AVG Antivirus først også. Denne er også gratis! -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå