John Deere Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Hei. Trenger litt hjelp ang. denne kjølern Den leveres med slangenippler 3/8"ID(10mmID), mens jeg har 1/2" i tykkelse på slangene i vannkjølinga mi. Hvordan får jeg dette til å passe`? Kan jeg evt etterbestille nipler som passer, eller finnes der overganger å få kjøpt? Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Pick one... Men sistnevnte må du ha slange som passer også. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=JGPI251216S Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Takk for hjelp. Et problem med denne kjølern er jo at niplene peker rett mot kabinettdøra. Dette gir en ugunstig knekk på slangene. Fant også nettopp ut at gjengestørrelsen er 1/8. Kan et par av disse fungere? Eller passer ikke de slangetykkelsen? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC90004]Direktelink[/url] Endret 5. desember 2004 av Alcoholiday Lenke til kommentar
Yuppe Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg brukte bare en albue i plast kuttet av litt på ene enden og slangeklemmer. Konas p4 http://yuppe.pointclark.net/img/DSCN1074.JPG Min Xeon http://yuppe.pointclark.net/img/DSCN1083.JPG Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Fine bilder. Har samme kabinett selv. Det så jo ut som en god ide det der. Er det et GT kort du kjøler ? Lenke til kommentar
Yuppe Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Ja Gt kort i min Xeon. Kona har Ultra i sin p4 Det greie med albue istendenfor dem skrue sakene du posta er at en albue er mye mere flexsibel du kan vri alle retninger noe som blir litt hemmet med dem skruene. Ok det ser ikke fult så kult ut med slangeklemmer osv. Praktisk er det flott hehe http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=L06NP&toc=5470 Endret 6. desember 2004 av Yuppe Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Er du fornøyd med temperaturen etter du monterte blokka? Er litt spent på det selv.. Lenke til kommentar
Yuppe Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Konas P4 og Ultra ble helt sykt. Det kortet hadde load på ca 93 grader nå er load rundt 70. Ok kunne sikkert fått det kaldere med luft goop og dratt til blokka skikkelig. Mitt Gt kort er rundt 65 load men hele mitt system er noe varmere grunnet 2 grisehotte Xeon babys 2 Precott og Gt er mye varme. Hvis du også bruker vann som kjøleveske vil du nåkk få noe lavere temp også. Vi har Fluid Xp på begge pcene, det taper jeg en god del grader på, men alt er innenfor gode rammer hehe. Endret 6. desember 2004 av Yuppe Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Det er jo fine temperaturer det, sett i forhold at det er dual cpu og greier.. Har en prescott selv som blir veldig varm. Nesten så jeg lurer på om det å ha radiatoren i toppen ikke er så gunstig. Radiatoren blir på en måte forsøkt nedkjølt med varmluft. Skal ihvertfall snu viftene mine så de suger luft utenifra.. Lenke til kommentar
Yuppe Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hadde viftene til suge jeg og i begynnelsen. Men snudde dem, er som du sier du drar halvlunka luft ut gjennem radiatoren, Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Har du viftene over eller under radiatoren? Har ikke blitt enig med meg selv hva som er best.. Lenke til kommentar
Yuppe Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Over radiatoren, Vis skal ha under måtte jeg mekke noe helt andre fester det gadd jeg ikke. Tror det beste hadde hvert hatt dem under og så sugd frisk luft inn. Etter alle web sidene jeg har kravla ser ut som suge luft gjennom radiator er mest lønsomt. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Bruker en DangerDen double Heatercore. Ligger på 44 C idle og 52 C prime load med en p4 3.2E overklokket til 4.0ghz. Vcore er da på 1.55V i BIOS men dropper til 1.52 i Everest. Er i tvil om jeg bør være fornøyd med de temperaturene så jeg prøver vell å bytte om litt. Dessuten blir det ikke akkurat kjøligere av å montere Aquagrafx kjølern. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Har montert blokka... Ligger på 60 grader idle og 67 load... Er ikke det litt høyt? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 grei nok temp det der vil jeg tro. men over 70 -> 80 er litt på grensa. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Demonterte hele driten å klinte på litt mere goop. Da hjalp en hel del. 48 Idle og 53 load Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 "en del" . jaja, ekstremt bra temperaturendringer da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå