Bleelekwwl Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Kunne dere ikke hatt en flash kategori på forumet? Hadde vært greit å ha, om dere ikke allerede har det. Lenke til kommentar
neb Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) enig.. god ide! Selv om det ikke er så alt for mye Flashprat her på formuet, syns jeg det burde være en forumskategori for FLash og Actionscripting! Det kan også føre til at folk får mer interesse for det! Endret 5. desember 2004 av bigben247 Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg driver selv med ganske mye flash, og trenger ofte litt hjelp, og siden dette er mitt favoritt forum, så hadde det vært veldig greit! Jeg regner med at mange andre her også driver litt med flash og kan bidra med litt hjelp her og der. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 QUOTE Allow flash movies in posts and avatars?Flash has a built in scripting language which may or may not compromise security Lenke til kommentar
PT Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) QUOTE (Ingardj @ 06/12/2004 : 00:49) QUOTE Allow flash movies in posts and avatars?Flash has a built in scripting language which may or may not compromise security Og her har vi en som ikke har lest traaden... Flashkategori hadde vaert noe, saa det stoettes. Endret 6. desember 2004 av PT Lenke til kommentar
Mira Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Er også enig i dette. Jeg kunne godt tenkt meg å lære mer om flash, og da hadde en flash-kategori gjort seg! Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hvorfor vi ikke skal ha en egen Flash-kategori Fint at folk er interessert i Flash og jeg er mer enn villig til å hjelpe & svare på spørsmål hvis noen skulle lure på noe, men jeg ønsker ikke en egen flash-kategori. Her er noen av punktene jeg begrunner min motvilje med: Jeg har i noen måneder nå brukt litt fritid i Web-design, HTML og CSS delen av HW forumet tør derfor å påstå at etterspørselen er for lav. For at en kategori (i mine øyne) skal bli en god kategori og ikke bare en overflødisk- og rotetet del av forumet så må det være; Nok etterspørsel. Dvs. mer enn ett spørsmål ca. 1 gang hver annen uke. Emnet som ønskes å diskutere(i dette tilfellet Flash) må ikke passe inn i andre kategorier. Det vil ikke si at jeg påstår at alt som diskuteres om internett skal inn under samme kategori, men Flash kan faktisk i dette tilfellet diskuters fint under både Web-design, HTML og CSS og Generell/annen programmering Som også nevnt i forrige punkt; Flash passer inn under flere kategorier som Programmerings-forumet allerede har. Flash er et program som kan brukes til veldig mye (design, Webdesign, Programmering osv.). La oss ta noen hypotetiske eksempler: Du har laget en webside i Flash og lurer på hva andre synes om denne.Lag en tråd i Web-design, HTML og CSS. Du har laget en vektor animasjon og/eller grafisk utforming og vil vite hva som kan gjøres bedre.Lag en tråd i Visuell kreativitet. Du programmer en liten webapplikasjon i ActionScript og trenger hjelp.Lag en tråd i Generell/annen programmering. Som du her ser så finnes det nok kategorier å poste dine Flash-spørsmål i, dermed er det spørsmålet ute av verden. For at forumet ikke skal bli(mer) overfylt av døde kategorier trenger vi ikke gi dagslys til en allerede dødsdømt. Jeg mener at det finnes nok kategorier som egentlig ikke trenger å være der og ser ikke poenget med å lage flere. Men er det ikke greit å samle alle Flash-spørsmålene på en plass?Nei, hvorfor skulle det være det? Flash er et vidt program med så forskjellige teknologier at bare det enkleste(Lære seg GUI-et) har noe særlig med hverandre å gjøre. Så for det i det hele tatt skal være et poeng i å lage en flash-kategori så må man plutselig lage mange(ActionScript 2.0, Mattematikk, ActionScript, FlashRemoting, Flash MX 2004 etc., etc.), men så stor etterspørselen er her så vet sikker bare svært få hva de forskjellige egentlig er. Med begrunnelse i det jeg har skrevet (plus det jeg har glemt) så er jeg i mot å lage Flash-kategori og jeg tror bare det blir mer ødeleggende enn skapende. Hvis folk lurer på noe er det jo bare å poste spørsmål, man trenger ikke en kategori som heter FLASH for at det skal være mulig. Lenke til kommentar
Mira Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Greit, greit;) Jeg erklærer herved mitt utsagn som dødt og begravet. Er enig med Waldmeister, glimrende innlegg btw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg