ViVentis Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Pcen jeg sitter på har det ikke helt bra, den kan plutselig restarte. temperaturen er ikke for høy. Jeg lurer på om dette er noe software jeg kan rette opp. Får av og til en feilmelding pcen starter opp igjen om at systemet er gjennoprettet etter en alvorlig feil ellns. Jeg kjører WinXP home. Noen som kjenner seg igjen eller på andre måter kan hjelpe? Lenke til kommentar
neb Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 formater og reinstallere XP! pleier og funke! Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Spontan reboot uten stor varmutvikling kan komme av at V-Core er satt for lavt, eller at strømforskyningen ikke kan levere nok dersom det skjer mye på en gang. Hva slags system har du, specs, Watt, antall disker m.m.... ? Reinstall er ikke anbefalt..... Mer pes enn det er verdt, og det løser sjeldent problemer av denne typen. Alvorlig system feil er bare at Windows ikke liker rebooten.. Jeg stakk fingern inn i CPU vifta, maskina spontan-reboota fordi CPU'en fikk seg en trøkk, og etterpå fikk jeg tips å innstallerer SP2 til Windows XP og at systemet hadde blitt gjenopprettet etter en alvorlig feil. Bullshit ! Finger i vifta har ikke noe med Windows å gjøre... Trust me.... Endret 5. desember 2004 av Ulkesh Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Kan jo vere at strømforsyninga di er for lita.. Hadde problem med det. prøv linken under du og sjekk kva maskina di bruker av watt strømkalkulator Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Er det sw/driver relatert restart finner du årsaksbeskrivelse/modul og info i eventviewer. Skru også av automatisk restart , slik at man får bluescreen med infoen den gir deg for videre feilsøking. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg stakk fingern inn i CPU vifta, maskina spontan-reboota fordi CPU'en fikk seg en trøkk, Bullshit ! Finger i vifta har ikke noe med Windows å gjøre... Trust me.... Mange HK har en sikkerhetsordning som gjør at systemet stopper ved feil på CPU-vifta. Også hvis Bullshit er dum nok til å sette fingeren borti Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Pcen jeg sitter på har det ikke helt bra, den kan plutselig restarte. temperaturen er ikke for høy. Jeg lurer på om dette er noe software jeg kan rette opp.Får av og til en feilmelding pcen starter opp igjen om at systemet er gjennoprettet etter en alvorlig feil ellns. Jeg kjører WinXP home. Noen som kjenner seg igjen eller på andre måter kan hjelpe? Kjør en eller annen form for ramtest.. Doc Memory, Windows memory diagnostic, Memtest 86 (http://www.memtest86.com/) eller lignende. Endret 5. desember 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
TrineM Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hei Jeg hadde det samme problemet som deg her i vår. Kjører samme OS som du. I tillegg har jeg Norton Internet Security 2002 installert. Jeg tror det skjedde noe tull med det programmet etter at jeg gjorde diskdefragmentering. (Det hender det trengs en opprydding) Men jeg hadde fått et virus, som jeg sleit med ei stønn. Fikk fjerna det. Så avinstallerte jeg Norton-programmet og installerte det på nytt, og da var alt i orden! Jeg ville tro det var virus! Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Takker for respons Nå er jeg veldig trøtt så jeg orker ikke å spesifisere noe videre akkurat nå. Men kommer med oppdatering i morra. Testa foresten watt-forbruket, 244w... strømforsyning på 300w. Mere kommer som sagt i morra! Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Hei igjen. Dette leser jeg i BIOS: CPU Core: CPU DEFAULT (+6%) DDR SDRAM: 2,65V LDT: 1,632 (+2%) AGP: 160V ------------------------------------------ Hardware: Størmforsyning på 300 eller 350w Abit NF7 Hovedkort AMD Athlon XP2200+ 512 DDR RAM 128mb Geforce4 ti4600 skjermkort 5,1 lydkort Firewire 2x 80GB HDD 2x Cd-rom Diskettstasjon 2 stk 100mbit's nettverkskort -------------------------------------------- Kjører PC-Cillin antivirus (Duger det? noe bedre som er gratis?). Søkte igjennom pcen nå, fant ingen virus. Problemet består ikke bare av at pcen skrur seg av, skjermen kan plutselig "fryse", mus og tastatur funker ikke og det virker ikke som pcen arbeider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå