Onkel Skrue Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg har nettopp kjøpt ny PC (se denne threaden for mer info), men skjermkortet jeg kjøpte passet ikke, så da må jeg kjøpe meg nytt. Radeon 9600 SE Edition som jeg kjøpte, var altfor lite og kort, og passet ikke sammen med hovedkortet (asus socket 939) og kabinettet mitt (lian Li fulltower), så nå må jeg se etter et nytt kort. Skjermkortet jeg skal ha må være vifteløst, og det eneste AGP-kortet jeg fant var Sapphire Radeon 9800 PRO Ultimate Edition 128 MB, og jeg har noen spørsmål som jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med - Av spill, spiller jeg kun spill som FM 2005 på PC-en, og da er det overkill med dette kortet. Men jeg må ha et vifteløst kort, og jeg må kjøpe meg det kjapt (orker ikke vente mer), har dere noen andre tips om vifteløse AGP kort, som er rimeligere? (og inne på lager) - Hvor varmt blir dette kortet? Jeg satser minst mulig støy i min nye PC (se linken til PC-threaden min over), og da er det vel ikke særlig bra hvis dette skaper tropevarme inne i PC-en? Vil dette kortet være kjølig hvis det ikke blir utsatt for spill som Doom3 og HL2, eller er det konstant ganske varmt, og krever at resten av systemet mitt er ekstremt kjølig? - Er det mulig å nedklokke et skjermkort? Sånn at det ikke utvikler like mye varme? Takk for alle hjelpen som kommer Surt at 9600 ikke passet, og at Sapphire 9600XT Ultimate Edition ikke er på lager, men nå må jeg få i gang PC-en min snart Lenke til kommentar
hds Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Se i priguiden, så ser du mange low-end kort med kjøreibbe bare, f.eks GF FX5200 serien Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Skal du ikke spille krevende spill nå og heller ikke i fremtiden kan de jo være like greit å gå for det billigste som dette: http://www.psdata.no/ps.asp?it=108596&mlevel=011301 Har hatt 64MB modellen av 440MX kjernen før som dette kortet mer eller mindre bygger på, og det klarte spill opp til ut 2004 på 800*600 hvis du la godviljen til. Edit: Men akkurat hvorfor passet ikke det andre skjermkortet? Endret 5. desember 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
Onkel Skrue Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Av en eller annen grunn var kortet veldig kort, både i lengden på selve brikken, og på panelet der kontaktene sitter,som vender ut av PC-en. Så dermed rakk det ikke bort til "åpningen" det skal stikke utifra kabinettet, når jeg satt det i AGP-porten, som panelet var konstruert slik at det ikke passet inn i åpningen til Lian Li kabinettet. Med panelet tenker jeg på den delen av skjermkortet som stikker ut av PC-en, der kontakten til blant annet skjermen sitter. Så derfor må jeg kjøpe et nytt... heldigvis kostet det ikke mer enn 600. Skulle gjerne vist hvorfor dette kortet ikke passet til min PC Var ikke Geforce 5X00 serien en gedigen flopp? Tror jeg går for Sapphire Radeon 9600XT Ultimate Edition. Det kommer til komplett 14.12.04 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 kanskje du kjøpte pci versonen av kortet? du kan jo kjøpe et vanlig kort og sette på en kjøler uten vifte selv og da! det er nok den leteste løsningen! Lenke til kommentar
Onkel Skrue Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Kan jeg sette den i PCi slotten og det vil funke som et hvilket som helst grafikkort? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Kan jeg sette den i PCi slotten og det vil funke som et hvilket som helst grafikkort? Jepp, men husk at du ikke kjøper pci express som er den nye standaren. Eneste er at pci yter dårligere enn agp. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 yes, og det er synd da! da får du enda mindre ytelse enn 9600se gir fra før! Lenke til kommentar
SverreD Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 En ting er sikkert er at 9800por ultimate edition blir utrolig varm, heatpipeløsningen på den er dårligere en dem zalman lager, og zalman anbefale på det sterkaste å ha vifta på. Har ein kamerat så har det kortet, og for å si det slik blir det meget varmt uten vifte. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) Hvis du ikke skal ha Radeon 9800 Pro burde du skaffe deg et Radeon 9600-kort. Geforce FX5200 og Geforce 4 Mx440 er møkkakort deluxe. Anbefales ikke. Det må være en nettbutikk som har Radeon 9600-kort inne? EDIT: Glemte noe. Kort blir nok neppe mye mindre varmere av å klokke de ned(ja, det går). For å få mindre varme må du nok forandre volt. Noe jeg ikke vet hvordan man gjør. Endret 10. desember 2004 av Zythius Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) 9600 serien finnes ikke i PCI, men det gjør 9200 serien. Så tror nok at det er et AGP kort du har Endret 10. desember 2004 av svalbard Lenke til kommentar
Onkel Skrue Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Har funnet ut at jeg skal kjøpe Sapphire Radeon 9600XT Ultimate Edition. Jeg håper det passer, og ikke blir for varmt. Noen mer erfaring med dette kortet? Lenke til kommentar
wildv Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg har erfaringer med et 9600Pro Ultimate Edition iallfall... Samme kjøler, men kortet kjører med litt lavere hastighet. Kunne imidlertid overklokke det til XT-hastigheter uten problemer. Glimrende i min Shuttle. Fungerte helt topp. Nå har jeg imidlertid moddet et 9800 PRO AIW-kort med en Zalman ZM90D heatpipe. Grei løsning det også. Og mye billigere om du skal ha et passivt kjølt kort, og om du har plass. (Sapphires 9800 PRO Ultimate Edition er kjølt med en slik Zalman-heatpipe. Det er bare klistret på en Sapphire-logo...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå