borchgrevink Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Har et nytt system med systemdisk på S-ATA. Fungerer utmerket i dette oppsettet. Men, når jeg slenger i de to gamle IDE-diskene mine på samme hovedkort (som også har IDE-kontroller), tar det 30 sekunder ca. fra BIOS er ferdig, til OS starter å boote. Mener alle RAID-løsninger etc i BIOS er satt riktig. (Hvordan skal det egentlig settes?) Har funnet ut (tilfeldig ved at jeg satt i et mørkt rom) at windowslogoen vises meget svakt i bakgrunnen (den logo som kommer helt i starten av booten) imens bootprosedyren henger... Noen forslag? Endret 6. desember 2004 av borchgrevink Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Fått tips om å sette alle enhetene manuelt i BIOS, ikke auto. Høres ikke det fornuftig ut? Får ikke testet før senere... Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Hmmm, har faktisk ikke muligheter for å sette manuelt de ulike enhetene. Enten auto eller disabled på alle IDE-enheter... Andre forslag? Lenke til kommentar
elnino2k Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hadde "samme" problem på en helt ny a64 s939 pc jeg satt samme for en uke side, der hang hele greia seg i 2 min etter detecting hdds, deretter loada den win fint og fungerte utmerket(Maxtor MaxLine Plus III 250 GB 16MB S-ATA, som system disk og en dvd brenner på ide). Fant aldri ut hva det var, men hvis jeg boota pc'n noen ganger istede for og vente så gikk den forbi.....noen som vet hva disse problemene kan skyldes? Man skal kunne bruke sata og ide samtidig uten krøll? Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Fant aldri ut hva det var, men hvis jeg boota pc'n noen ganger istede for og vente så gikk den forbi..... Hva mener du med at det gikk forbi? Kjører du både IDE og S-ATA samtidig nå, og det funker? Lenke til kommentar
elnino2k Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Kjører begge samtidig og det "funker", hender jeg må boote pc'n en hau med ganger eller bare vente 2 min ved biospost. Lenke til kommentar
espenfjo Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Vil tro det er to SATA bioser på hovedkortet, den ene for RAID og den andre for "vanlig" oppførsel. Prøv å slå av SATA Raid, da denne vil søke etter harddisker som evt. er tilkoblet. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Fant det ut til slutt. Begge IDE-diskene MÅTTE stå som MASTER... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå