Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Slå av firewall på 3com trådl. router (gateway)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bare lurte på om hvordan jeg slår firewallen helt AV på denne gatewayen? Siden jeg har noen problemer. Vet ikke om det skyldes firewallen, men det går ikke ann å være 2 pc'er på samtidig. Eller begge får internett forbindelse, men det går bare ann å være på msn. Når jeg går inn på routern og velger firewall, så ser jeg ingen steder hvor jeg kan slå den helt av... bare noen alternativer.

Det er 1 stk trådløs pc og 1 stk vanlig.

Det nøyaktige navnet på gatewayen er 3Com OfficeConnect Wireless 54Mbps 11g.

Håper noen kan hjelpe meg snarest :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper noen kan hjelpe meg snarest  :w00t:

Har neppe noe med brannmuren og gjøre, beskriv problemet litt mer i detaljer.

Kommer bare en PC på nettet av gangen?

Ja, eller begge kommer egentlig på nett. Men kan ikke den ene gå på web sider så kan den andre. Men begge får gått på msn. Jeg skjønner ikke noe :dontgetit: Det var en dag alt funka som det skulle og begge fikk brukt internetten, men dagen etter ble det sånn tull igjen. Det er normalt den som slår på pc'en først som får brukt internetten fult. Mens den andre pc'en kan bare gå på msn. Den gangen det funka var da jeg drev å testa med de alternativene. Jeg kryssa av for alt nesten og da ble det bra. Men som sagt så ble det sånn som det gamle dagen etter.

Lenke til kommentar

Oki. Men når jeg skal f.eks spille CS så kommer det opp en melding "Server verification failed". Den meldingen kommer opp selvom bare jeg er koblet til. Vet du hva det er? Det må da være noe med brannmuren? Jeg vil egentlig ha den av uansett for det tar veldig lang tid å sende og motta filer. Det står liksom ikke noe AV/PÅ knapp inne på routern, så er litt vanskelig å få slått den av da :roll: Du vet ikke om noen måte å slå den av på da?

Lenke til kommentar
Det står liksom ikke noe AV/PÅ knapp inne på routern, så er litt vanskelig å få slått den av da :roll: Du vet ikke om noen måte å slå den av på da?

Du har en avkryssningsboks hvor du disabler brannmuren på alle disse som jeg har sett, men i sin natur er NAT-routere en form for enkel brannvegg og dette kan ikke skrus av, så du må åpne porter osv.

Lenke til kommentar
Hvor har du koblet opp modemet?

Eg vil tippe på at du har satt den inn i port 1,2,3 eller 4 på routeren.

Da vil den fungere som en switch og du vil ikke kunne bruke routeren på

en skikkelig måte.

Jeg har satt kabelen fra modemet inn i DSL (eller hva det heter) hullet på routern.

EDIT: Hmm, kanskje det er fordi jeg har et ganske gammelt modem? Har et nokia modem som jeg fikk fra telenor for minst 2 år siden.

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
EDIT: Hmm, kanskje det er fordi jeg har et ganske gammelt modem? Har et nokia modem som jeg fikk fra telenor for minst 2 år siden.

Det har ingen betydning at modemet er gammelt.

Har du prøvd og sette opp Ie eller hva du bruker med online sin proxy?

Lenke til kommentar

Det har ingen betydning at modemet er gammelt.

Har du prøvd og sette opp Ie eller hva du bruker med online sin proxy?

Jeg har satt det opp slik det stod i manualen til routern :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...