Tromax Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Heisann! Ok, vurderer 2 bytter! Jeg har: Gigabyte GA-K8NSNXP-939 og OCZ PC-3700 EB Platinum Dual Channel 1024MB Dette har vist seg å være en uheldig kombinasjon. Derfor vurderer jeg å bytte til MSI K8N NEO2 Plat.-54 nforce3 250 Ultra OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 PC-3200 2x512MB Det de fleste er enige om, er at det msi kortet er bedre enn gigabyte, og det håper jeg virkelig. Men faktisk så er folk 50/50 på om jeg skal bytte rammen. Gigabyte kortet slet med å gi rammen nok volt, men likevel er jeg usikker på om jeg skal bruke 3700Eb rammen til msi kortet. Feedback please *En mildt sagt elendig topic er endret* el-asso Endret 5. desember 2004 av Tromax Lenke til kommentar
slez Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) MSI K8N NEO2 Plat.-54 nforce3 250 Ultra og Corsair ram Endret 5. desember 2004 av slez Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Hvorfor corsair? OCZ-brikkene har vist gale overklokkingsegenskaper ved høy spenning. Men i mine øyne virker det heller søkt å bytte ut dette med noe som er sånn ca. helt likt... Lenke til kommentar
Deviate Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 har det MSI hovedkortet med ocz ram, funker fint det. Skulle bare ønske at jeg kunne klokke mer Lenke til kommentar
Tromax Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 hvor mye kan du klokke? og specs btw Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Hva klarer Gigabyte-kortet å gi minnet, da? MSi klarer vel 2.85 tror jeg? Skal få sjekket det i løpet av kvelden og komme tilbake på det. Jeg kjører PQI 3200 minne på mitt MSi, og det virker utmerket. Har ikke prøvd å kjøre det noe særlig, men satte det på 230 FSB og bootet på første forsøk. -KJ Lenke til kommentar
Tromax Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Hva klarer Gigabyte-kortet å gi minnet, da? MSi klarer vel 2.85 tror jeg? Skal få sjekket det i løpet av kvelden og komme tilbake på det. Jeg kjører PQI 3200 minne på mitt MSi, og det virker utmerket. Har ikke prøvd å kjøre det noe særlig, men satte det på 230 FSB og bootet på første forsøk. -KJ gigabyte kortet klarer 2.7 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Nå har ikke jeg prøvd det MSI kortet men for meg virker det som de er ca likeverdig i tester , gigabyte får riktinok minus for lav volt til ram ,men dette kan loses med en rambooster . Velger du uansett og skifte hk så hadde jeg nok valgt å beholde rammen , dette er en bra ram selv om du muligens får litt skarpere timings på en 3200 brikke , kan opplyse at jeg kjører ocz 3500 og er bedre fornøyd med dem en 3200 jeg hadde før . Så uansett hadde jeg nok beholdt brikkene i første omgang og sett hvordan det ble på et nytt kort . Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Enig med Snekker'n her. Hvis det er kun VDIMM som holder deg igjen så er det bedre løsning med RAM-Boosters. -KJ Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Her er imidlertid en fin test av div kort , ja kan røpe at MSI vinner den . http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2128 Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd. Lenke til kommentar
Tromax Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd. thx, jeg droppa ut av 9`ende! Kan ikke sånne ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå