G2Petter Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Hei. Jeg har dessverre mistet telefonen min, og har derfor sperret for utgående, men ikke innkommende traffikk. Det er en Nokia 3200. Så lurer jeg på: Er det mulig å spore den på en eller annen måte? Jeg vet at det er sånt man bare gjør på film, og at det nok ikke går i virkeligheten, men det hadde vært greit om det gikk an å triangulere den. Det er batteri på den, så det skal ikke være noe problem foreløpig. Er det mulig å sende en SMS/MMS som aktiverer en annen profil, så jeg kan høre at den ringer hvis den er i huset? Nå står den på lydløs, og er ikke lett å høre hvis jeg ringer til den. Ja, jeg vet at dette er ganske lite sannsynlige metoder, men man vet aldri hva som lar seg gjøre... mvh, g2petter Endret 5. desember 2004 av G2Petter Lenke til kommentar
Musty Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 nei, du kan nok ikke sende noen kommando for å skifte ringesignal, selvc om det hadde vært moro å skifte hverandres ringelyder Operatøren skal kunne finne hvilken antenne den sist ble brukt på, altså hvilket område den er i, men det er nok en omstendelig prosess som de kun benytter dersom politiet el.l ber om sånn info i forbindelse med en straffesak eller noe liknende.. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Hvis jeg har mistet den, så er den innenfor en radie på 600 meter fra der jeg sitter nå, for den ble borte enten hjemme eller på skolen, så å spore på antenne hjelper nok lite. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Politiet kan jo spore opp samtaler. Om du bare hadde sperret det for utgående samtaler kan du jo prøve å ringe til den og be politiet finne du hvor telefonen er. Har aldri prøvd det du, men det skal gå ( tror jeg ) Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Politiet kan jo spore opp samtaler. Om du bare hadde sperret det for utgående samtaler kan du jo prøve å ringe til den og be politiet finne du hvor telefonen er. Har aldri prøvd det du, men det skal gå ( tror jeg ) Akkurat som Politiet gidder å bruke resurser på å finne en 3200 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå