834HF42F242 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Hallo, sier bare jeg. Magasinet 'Rolling Stones' har nevnt mange gode innspillinger her, men er de ikke litt vel ensporet med tanke på at dette skal være en liste hvor alle verdens album er vurdert og 10 stykk er trukket ut? Det må da finnes hundrevis av innspillinger som kan kjempe mot disse: Tidenes beste plater Topp 10 1. The Beatles - Revolver 2. Nirvana - Nevermind 3. The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band 4. U2 - The Joshua Tree 5. The Beatles - The Beatles (The White Album) 6. The Beatles - Abbey Road 7. Guns n' Roses - Appetite for Destruction 8. Radiohead - OK Computer 9. Led Zeppelin - Led Zeppelin IV 10. U2 - Achtung Baby Lenke til kommentar
Jan Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) er ikke første gang Rolling Stone har kommet med en slik dum og usaklig liste. Den listen der er jo enkel å slå. White album? Det er jo totalt på trynet. Hvor er Pink Floyd f.eks? Nirvana er jo ikke i nærheten av noe som helst. Endret 5. desember 2004 av Jan-Erik Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Helt riktig. Nirvana produserte veldig bra musikk, men lydkvaliteten var jo skremmende dårlig. Pink Floyds "The Piper..." er det beste eksemåelet på en skive med fantastisk god kvalitet... Her er det nok feil kriterier de har tatt utgangspunkt i... Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Hva har vært kriteriene for vurderingen? Salgstall? Levetid på lister? Vurdering av samlet fagpresse over årene? Det må jo være under kategorien rock? Finnes mange andre sjangre som burde væt representert Det er jo mye bra der da. Det er vel plass nr 10 jeg først og fremst reagerer på Lenke til kommentar
Jan Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Ja, ville ikke si U2 engang jeg. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Helt riktig. Nirvana produserte veldig bra musikk, men lydkvaliteten var jo skremmende dårlig. Jeg synes både Nevermind og spesielt In Utero har veldig bra lydkvalitet.. Hør på spor fem (Lithium) på Nevermind.. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Vil anta det er mye Hip Hop ute å går med enorm lydkvalitet. Det jeg har oser av lydkvalitet. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Det er vel ikke Rolling Stone selv som står bak vurderingen? Er ikke dette resultatet av en undersøkelse hvor de har spurt bransjefolk, musikere (Linkin Park heh), journalister etc. om favoritter gjennom tidene? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) The Rolling Stones Rolling Stones Vil bare påpeke at det er snakk om magasinet Rolling Stone, ikke The Rolling Stones, som jo er et band. Endret 5. desember 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Jan Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Ja såklart Haltan. Det er jo magasinet. Men nok terping. Rolling Stone har uutolig mange rare og teite lister som jeg vil anta en god del prosent er uenig med. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 utrolig teit liste. hvor er Britney Spears? Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Hater slike lister, det er alltid 2-3 beatles plater som kommer på toppen Lenke til kommentar
Jan Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Hater slike lister, det er alltid 2-3 beatles plater som kommer på toppen Og Beatles skal ikke være der oppe fordi? Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Hater slike lister, det er alltid 2-3 beatles plater som kommer på toppen Og Beatles skal ikke være der oppe fordi? Ok, dumt utsagn. Men musikk er personlig og bør dermed ikke puttes på noen lister. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) utrolig teit liste. hvor er Britney Spears? LYYL. Er forresten enig at det er ganske teit at sånne lister alltid blir oppramsing av klassikere, og ikke stort mer. Endret 5. desember 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Jan Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Lister med årsgrense og grove sjangre (altså gitarklimpring på ene siden, jazz på den andre) hadde vært best. F.eks: 1990 +: Nirvana Nevermind. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå