Gå til innhold

muig og spille ps2 spill på pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  potetgullmannen skrev:
PS2 ble nylig ødelagdt fordi lillebroren min syntes det var dritkult og putte snø i cd-skuffen :hrm:

:!:

Ja det finst emulatorer(er ikkje sikker på kva det heiter) som gjer slik at du kan spele ps2 spel på pc'en

Endret av Zernick
Lenke til kommentar
  Balle Klorin skrev:
Er ikke mulig til dags dato, spør igjen om et år eller to.

En kompis av meg har en så og si 100% fungerende ps2 emulator.. så jo.. det er faktisk mulig.. du må riktig nok ha en rimelig kraftig pc da..

potetgullmannen: kan sende deg en pm, hvis jeg finner ut hva den heter..

Lenke til kommentar
  bigben247 skrev:
En kompis av meg har en så og si 100% fungerende ps2 emulator.. så jo.. det er faktisk mulig.. du må riktig nok ha en rimelig kraftig pc da..

Jassåja.

Last den opp her så vi får se at dette bare er tull da. :wee:

Det finnes kun emulatorer som kan emulere enkle demoer, stort annet enn det er for krevende.:)

Lenke til kommentar

hahaha! "så å si 100% fungerende ps2 emulator" !!

Jeg ler meg ihjel. Kompisen din må ha veldig god kontakt med noen superprogrammører som har laget et stykke programvare som har unsluppet oppmerksomheten til HELE INTERNETTET. For såvidt alle vet, så er pcsx2 det nærmeste noen har kommet en "så å si 100% fungerende ps2 emulator". (jeg må le litt til.) www.pcsx2.net har informasjon om dette prosjektet. Som vi kan se på screenshots fra spill de faktisk har fått til å funke - 1 til 2 fps er neppe 100% fungerende. Det er også plenty med feil i grafikken.

Lenke til kommentar
  potetgullmannen skrev:
send meg gjerne en pm ja.. eller fryd alle sammen ved og poste inlegg her :) men burde ikke være såå vanskelig? de har jo greid det til alle konsoller eldre enn psx (har ikke sjekka om det er noen emulatorer til denne ennå...)

problemet ligger ved prosessorarkitekturen til ps2, der flere chipper samarbeider om det pcen må gjøre med kun en.

Lenke til kommentar
  potetgullmannen skrev:
send meg gjerne en pm ja.. eller fryd alle sammen ved og poste inlegg her :) men burde ikke være såå vanskelig? de har jo greid det til alle konsoller eldre enn psx (har ikke sjekka om det er noen emulatorer til denne ennå...)

Er en vanlig misforståelse å tro at alle konsollers er bygd opp som en PC. Konsoller er ofte optimert til å gjøre ting på helt forskjellige måter enn en PC, og er derfor ikke alltid like lett å emulere. PS2-maskinen er vel den som skiller seg mest fra en PC av nåværende konsoller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...