Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

PC'en starter opp når kabel plugges i router....

Anbefalte innlegg

Hei !

Her om dagen da jeg skulle prøve ut en DI-624 skjedde det noe rart. I det jeg koplet den stasjonære PC'en til routeren (CAT 5), startet PC'en plutselig opp. Dette skjer ikke hvis PC'en står på fra før. Hvis PC'en er skrudd av og jeg rebooter routeren med den bærbare maskinen min (trådløst), eller routeren plutselig mister strømmen, starter den stasjonære opp. Jeg har prøvd å disable alt som heter Wake On Lan og network boot på den stasjonære. Det hjelper ikke :hmm: Har prøvd alle LAN portene på DI-624 men ingenting hjelper....

Dette gjelder ikke derimot ikke de PC'ene som er koplet til nettverket via WLAN.

Jeg kan nevne at jeg har en DI-624+ til vanlig (jeg prøvde ut DI-624'en for en kompis) Når jeg så kopler inn DI 624+ min (sånn som det var før jeg prøvde ut DI-624'en) så skjer akkurat det samme :hrm:

Dette problemet hadde jeg ikke når jeg brukte DI-624+'en. Etter jeg prøvde ut den h****** DI-624'en til kompisen min så oppsto dette problemet.

Har routeren til kompisen min ødelagt/tullet med den stasjonære PC'en min ?

Jeg kan garantere dere at PC'en aldri har oppført seg slik før :yes:

Hva er gæli ??

For dere som ikke vet det så er DI-624+ og DI-624 to forskellige modeller. DI-624+ er 54 Mbps, mens DI-624 er 108 Mbps.

Hovedkortet på den stasjonære PC'en er et MSI 845PE NEO-L (PCB 5.0) Nettverkskortet er onboard:

Realtek 8100C

- Integrated 10/100 Ethernet MAC and PHY in one chip

- Supports 10Mb/s and 100Mb/s auto-negotiation operation

- Compliant with PCI v2.2, mini PCi 1.0 and LAN on Motherboard (LOM) standard

Hovedkortet har en funksjon som heter Realtek Bootagent. Har ikke fiklet med denne i det hele tatt. Har bare tatt en titt og alt er akkurat som det skal være.

Link til produsent:

http://msicomputer.co.uk/Products.aspx?pro...03411&cat_id=77

Kjører forresten WIN XP home. Ikke noe overklokking heller.

Hilsen Zuul

Endret av Zuul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har stilt inn alt jeg kan i BIOS og på Bootagent'en. Det hjelper ikke... Jeg kan nevne at PC'en også starter opp når jeg har disablet nettverkskortet !? :dontgetit:

Det eneste logiske konklusjonen min er at det er noe alvorlig gærnt med nettverkskortet/hovedkortet.

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar

Problem solved !

Årsaken viste seg å være støv på NIC brikken på hovedkortet. Var ikke spesielt støvete inni der, det hadde bare samla seg noe støv på pinnene til NIC'en. Den ligger ikke langt fra CPU vifta og GPU vifta skjønner dere....

Problemet har nok vært der en god stund da jeg ikke hadde rørt nettverkskabelen bak PC'en på en god stund. Støv er noe herk :yes:

Er veldig lett å skylde på routeren når slike problemer oppstår da :p

Spesielt D-Link routere :whistle:

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...