akira7 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Topic. Hva er en inverter? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 To invert == å snu om, speilvende, osv. Hva slags hardware er det snakk om? Lenke til kommentar
John P. Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg vil tro det er en omformer - f.eks. 220V til 12V - - men det spørs jo litt i hvilken forbindelse det er. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Det du får med når du kjøper en katode til kabbiset, det er det jeg lurer på hva det er Endret 5. desember 2004 av NiwT Lenke til kommentar
Ever Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg vil tro det er en omformer - f.eks. 220V til 12V - - men det spørs jo litt i hvilken forbindelse det er. Det vil nok heller bli en converter Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Dette er sånt som jeg ikke har peiling på, men Google hadde som vanlig svar: A device which changes direct current (DC) into alternating current (AC). Direct current is created by photovoltaic modules or batteries and converted to AC through the use of an inverter. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 ...kan også være noe som endrer signalet fra 1-->0 eller motsatt. (sånn, nå vet du alt hva jeg lærte på elektro-linja ) Lenke til kommentar
~inso Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg vil tro det er en omformer - f.eks. 220V til 12V - - men det spørs jo litt i hvilken forbindelse det er. Det vil nok heller bli en converter det er jo mulig katoden kjører på vekselspenning, uten at jeg vet det. da blir det en inverter. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Invertere til katoder som man får kjøpt på microplex o.l. transformerer opp spenningen til cirka 600V 12V DC som du har i maskinen blir først gjort om til AC, for så å bli transformert opp. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Ok, tusen takk for svar Lenke til kommentar
nixon Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Topic. Hva er en inverter? tror det er en boks som gjør om 12V DC til 230V AC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå