Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

CNet W-G, konfigurasjon med mer

Anbefalte innlegg

Kjøpte for en tid tilbake en pakke med en CNet Wireless-G Router og et CNet Wireless-G PCI-kort.

Nå i dag tenkte jeg at jeg skulle sette det opp. Jeg leste manualen, og tok det steg for steg. Restarta, kom inn på routerkonfigurasjonen og skreiv inn en hel del informasjon.

Restarta igjen, ingen kontakt. Dermed prøvde jeg å kikke litt mer rundt i innstillingene, og kom dermed til å skrive inn IP-en på feil plass, slik at jeg nå ikke har tilgang til routeren lenger!

Edit: Tilleggsopplysning: Jeg bruker Windows XP HE.

Problemene er altså som følger:

1. Hvordan kan jeg resete routeren slik at jeg kan begynne fra scratch? Har prøvd å dytte en smal sak inn i det hullet bak, men ingenting skjedde, så vidt jeg kunne skjønne.

2. Noen som har noen tips til hvordan jeg skal få det til å fungere, etter at jeg forhåpentligvis har fått tilgang til routeren igjen? Har bredbånd fra Cyberhemsen, om noen i det hele tatt kjenner til disse.

Selve hjelpeprosessen kan ta litt tid etter som jeg må bytte mellom den vanlige routeren jeg nå bruker og den nye routeren, så det er fint om dere som evt. svarer her skriver utfyllende svar. :)

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle bumpe denne tråden nå.

Har endelig kommet meg inn på routeren igjen (det var ikke så vanskelig...)

Nå melder selvfølgelig de nye problemene seg. Jeg følger manualen, men det er ikke snakk om å få verken nettverk eller internett.

Hva gjør jeg feil? Jeg har prøvd med både dynamisk og statisk IP, uten hell. Hva mer skal til for at jeg i det minste kommer meg på nett med maskina som er tilkobla med kabel?

Som dere sikkert ser, har jeg ikke noe peiling på dette.

Lenke til kommentar
Som dere sikkert ser, har jeg ikke noe peiling på dette.

Så du klagde litt på responsen i en annen tråd;), Hvis du fortsatt har problemer er du velkommen til og utdype litt om hvilket modem eller radioløsning du har og hvilke IP-er du får til vanlig.

Lenke til kommentar

Har løst problemet nå, ved å bruke både den gamle routeren og den nye som aksesspunkt. Det ville imidlertid være fint å - om det er mulig - bare bruke den ene routeren, så jeg slapp dette.

Jeg mistenker at ISP-en har diverse innstillinger som er nødvendige i den gamle routeren, og denne har man jo ikke tilgang til. Man må i utgangspunktet også betale mer om man har flere dataer, noe jeg ikke har planer om. Da blir det eventuelt å kontakte ISP-en og lirke ut litt informasjon uten å røpe seg. :p

Hvilket modem jeg har kommer jeg tilbake med når jeg kommer hjem. :)

Lenke til kommentar

Modemet/omformer/whatever er en BreezeCom SA-10D Pro.11.

Ruteren vi fikk fra ISP-en er en D-Link DI-804.

IP-er jeg får til vanlig? Vel, det er - med den gamle ruteren - ikke mulig å sette nettverk eller få internett på flere maskiner, siden man i utgangspunktet må betale for å få flere maskiner på nett. Om det var det du tenkte.

Hvordan kan dette hjelpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...