Delvis Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Hvordan ser man hvilke cd/dvd plater som er "utskriftsbare"? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Det jeg mener om det pleier stå på dem. Og er overflaten helt blank uten noe skrevet på fra før. Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 De heter vel printable? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 De heter vel printable? Ja de kalles vel både printable og skrivbar og utskrivbar. Skal prøve å skrive ut med den nye printeren min (Ip3000) og lurte bare på hva plater man kan bruke. Der kaller de det "utskrivbare" cd plater. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Var dette spørsmålet helt teit, eller er det sånn at disse platene er så lite utbredt at ikke mange har vært borti det ? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 sikkert mange som har platene, men som ikke gidder å skrive på de på den måten.. jeg skriver med tusj på alle platene mine jeg, om de er printable eller ikke.. (prøver å unngå de printable platene da) Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 sikkert mange som har platene, men som ikke gidder å skrive på de på den måten.. jeg skriver med tusj på alle platene mine jeg, om de er printable eller ikke.. (prøver å unngå de printable platene da) Ja ja, det er greit nok. Men det betyr vel da at de aller fleste cd/dvd platene ikke er skrivbare og at det noen spesielle som det står på og er lett å se det på da? det var bare det jeg egentlig lurte på Sitter her med noen plater jeg tenkte å prøve med ser du, men da bør jeg vel klistre etiketter på dem før jeg skriver ut på dem (som jeg har gjort før) Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Hei... BLant annet Verbatim har plater du kan bruke i printeren. Du ser det på at de er hvite og litt "ru" på overflaten, omtrent som å dra fingeren over litt grovt papir. På esken står det "Photo Printable" og er bildet av en helt hvit plate Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Hei... BLant annet Verbatim har plater du kan bruke i printeren. Du ser det på at de er hvite og litt "ru" på overflaten, omtrent som å dra fingeren over litt grovt papir. På esken står det "Photo Printable" og er bildet av en helt hvit plate Takk! det var akkurat det jeg bare ville vite Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Sitter her med noen plater jeg tenkte å prøve med ser du, men da bør jeg vel klistre etiketter på dem før jeg skriver ut på dem (som jeg har gjort før) Jeg ville IKKE ha klistret etiketter på noen dvd plater. Det er sikkert noen tråder om det emnet hvis en søker - det fører til ubalanse, og ev. dårligere lesing av dvd platene. Selv har jeg en Canon i865, og bruker neste bare printbare plater (til film i hvertfall). Du kan som nevnt over kjenne igjen printbare plater med at de er litt ru (verbatim) eller at overflaten har litt "motstand" som om noen har dekket platen med rettetape. Det er alltid oppgitt på pakken (og i nettbutikkene) dersom de er printbare, og de koster som regel litt mer en tilsvarende plater fra samme fabrikant som ikke er printbare. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Platene du tenker på har helt hvit overflate som er beregnet på blekkskriver. Det står vanligvis "printable surface" eller noe lignende i produktbeskrivelsen. De fleste nettbutikkene som selger plater selger også denne typen. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Sitter her med noen plater jeg tenkte å prøve med ser du, men da bør jeg vel klistre etiketter på dem før jeg skriver ut på dem (som jeg har gjort før) Jeg ville IKKE ha klistret etiketter på noen dvd plater. Det er sikkert noen tråder om det emnet hvis en søker - det fører til ubalanse, og ev. dårligere lesing av dvd platene. Tror jeg ganske sikkert er overdrevet. Har aldri hatt problemer med det, og har laget dvder til andre med etiketter og har aldri hørt om noe sånt problem. Det er jo helt tynt paiper og fordelt jevnt på flaten. Antagelig er det mer fordel enn bakdel. Men tror jeg skal bestille meg noen printable fra Mpx. Så ut som de hadde noen bra priser på det. Takk for alle tipsene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå