Einar2 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg skal oppgradere min 2 år gamle pc. Nåværende komponenter er: P4 2,0 GHZ ( Ikke northwood, men 256kb cache og 400 fsb) ATI radeon 9700 pro 512 mb PC 2100 Planen er å kjøpe en AMD winchester 3500+ og 1024 mb med ddr PC 3200. Jeg lurer veldig på om jeg skal gå for MSI sitt nForce 3 HK: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300872&cks=SPK Med dette hovedkortet kan jeg bruke skjermkortet mitt. En ting jeg lurer på er om det noe vits i å spare på det, eller om jeg heller skal kjøpe et hovedkort med PCIe(nForce 4) og et annet skjermkort som støtter PCIe. Har også hørt at det nesten ikke er noe forskjell på nForce 3 og nForce 4. Stemmer det? Leste nettopp en test på anandtech og der anbefalte dem at de som sitter på 9700/9800 pro bør fortsatt bruke dem. Hadde jo vært fint om skjermkortet hadde holdt litt, kjedlig å bytte etter et halvt år eller no siden det er helt utgått..... Lenke til kommentar
sixx Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) jeg tror skjermkortet ditt vil virke helt greit... Det er jo ikke så dårlig... ... PCIe er det heller ingen vits i... Du har ikke bruk for det rett og slett...det er minimal ytelses forskjell med AGP og PCIe.-...Det er også veldig liten forskjell på nforce 3 og 4... Endret 5. desember 2004 av sixx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå