deve87 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Vet ikke om noen har posta denne før men prøver alikevel! Wavac SH-833 er norges dyreste effekforsterker. Den koster 2.690.000 kroner Den klarer altså frekvenser fra 20 - 100khz! Ble rett og slett helt stum da jeg så denne å tenkte at den måtte bli vist her! Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Må pante litt tomflasker før jeg får råd til denne ja Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Rå forsterker. Men det er for dårlig at den ikke går lenger ned enn 20Hz. Spesielt til den prisen Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Rå forsterker. Men det er for dårlig at den ikke går lenger ned enn 20Hz. Spesielt til den prisen At en rørforsterker drar høyttalere på 4Ohm og når ned i 20Hz er nok ganske unikt, og den når nok mye dypere enn det om man hadde målt med toleransene en gjennomsnittlig Nad/HK/Denon er oppgitt med. Lenke til kommentar
neon king Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 den der er nok laget for fin lyd ikke for å knuse ruter av basstrykk Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Med de rette (horn) høytalern, klarer den nok det og... Lenke til kommentar
neon king Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Med de rette (horn) høytalern, klarer den nok det og... kanche Lenke til kommentar
knalf Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Rå forsterker. Men det er for dårlig at den ikke går lenger ned enn 20Hz. Spesielt til den prisen Hva skulle formålet med det være? In order to be classified as sound, waves of pressure in air must fluctuate at a rate between 20 and 20,000 complete cycles per second (cps). Tok med ett lite sitat fra en bok skrevet for Yamaha som heter "Sound Reinforcement Handbook". Jeg har personlig aldri vært stor fan av specs, låter det bra så låter det bra. Når det gjelder toner under 20 hz er det snakk om synth lyder og kanskje noen pipeorgel som kan lage sinusbølger med frekvens under 20 hz. Siden menneskets hørsel blir regnet fra 20hz -20khz , tviler jeg på at du finner så mange CDer hvor produsenter ikke har kuttet signalet ved 20hz, enten med vilje, eller uvillig gjennom signal prosesseringen i studio. Om du ikke skal bruke forsterkeren din til annet enn musikk og annen lyd du kan ha glede av kan frekvenser under 20hz være det samme. Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 .......og den når nok mye dypere enn det om man hadde målt med toleransene en gjennomsnittlig Nad/HK/Denon er oppgitt med. Øh... Hæ? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Vanlig praksis er å oppgi det dynamiske området som det området den gjengir innenfor -3dB, blandt high-end utstyr oppgir man gjerne området ned til -1dB eller kanskje enda mindre, således kreves det en flatere karrakteristikk for å få oppgitt et stort område. Håper dette er forståelig, fortsatt tidlig på morran dette... Endret 9. desember 2004 av MailMan13 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Øh.. tviler veeeeldi på om "hi-end" produsenter oppgir måleresultatene med "lavere toleranse" enn vanlige produsenter.. Og hva har dynamikk omdråde med frekvensrespons å gjøre..? Så det blir altså påstått at en vanlig nad/hk/denon forsterker ikke klarer 20hz -3dB...? eller -1 dB for den saks skyld? Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Øh.. tviler veeeeldi på om "hi-end" produsenter oppgir måleresultatene med"lavere toleranse" enn vanlige produsenter.. Og hva har dynamikk omdråde med frekvensrespons å gjøre..? Så det blir altså påstått at en vanlig nad/hk/denon forsterker ikke klarer 20hz -3dB...? eller -1 dB for den saks skyld? Selv om feks nad, denon ol klarer 20 Hz ved -3dB, så klarer de ikke 20 Hz ved -1 dB. HI-end produsenter har høyere krav enn HIFI markedet, også en annen kundegruppe... Lenke til kommentar
kiMMey Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Den var syyyk! *vilha* Lenke til kommentar
andesam Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Min forsterker som er over 20 år gammel (var dog en veldig bra forsterker den gangen, og er det fremdeles, kosta over 2000 den gangen) klarer 5hz . Og høytalerne klarer det også, ble litt småimponert da jeg testa det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå