Tha sims Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Fikk 100 meter lan kabel fra jobben. Spm er som følger, Jeg skal kanskje strekke det til en kamerat. Kan signalene gå 100 meter, eller må jeg dele opp og bruke en switch i mellom? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 100m går greit, er ikke å anbefale, men skal funke Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 100meter er den sertifisert til (garantert) En greier opptil ca 120-150m Pass på å legg den beskytta og IKKJE i luftstrekk Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 du bør skaffe deg STP kabel (skjermet) til det her, så tåler den mer. Hvis ikke kabelen er helt av topp-kvalitet kan det hende du må låse hastigheten til 10mbit hvis du ikke får kobling. Ellers får du splitte kabelen i to og sette inn en repeater på midten:) Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 du bør skaffe deg STP kabel (skjermet) til det her, så tåler den mer. Hvis ikke kabelen er helt av topp-kvalitet kan det hende du må låse hastigheten til 10mbit hvis du ikke får kobling. Ellers får du splitte kabelen i to og sette inn en repeater på midten:) Reapeter= Switch/Router? Lenke til kommentar
Varj Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 en switch eller aktiv hub vil fungere som en repeater ja Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Hmm, takk for alle inlegg. Jeg har nå bestemt meg for å heller selge kablene. Dette fordi jeg ikke har bruk for dem (siden min nærmeste kamerat bor litt for langt unna) og fordi jeg la merke til at kablene var delt opp i 3 . Har dere noe forslag hva jeg kan selge kablene for (10 meter, med 2 kontakter). Tenkte jeg skulle selge dem på qxl. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 50-60 kr Det er vel Patche-kabel. Ikke Innstalasjon. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Hva mener du? Forstår ikke helt. Nettverkskabler er ikke mit "hovedfelt" Lenke til kommentar
TeknoWight Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 patchekabler er vel ferdigkabler som brukes mellom for eksempel patcheskap og router. installasjons kabel er kabel uten plugger som du drar ut i ønsket lengde og terminerer selv. *gjetter litt her* Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 patchekabler er vel ferdigkabler som brukes mellom for eksempel patcheskap og router. installasjons kabel er kabel uten plugger som du drar ut i ønsket lengde og terminerer selv. *gjetter litt her* Dette er riktig...det er hvertfall en måte å si det på. Vel, jeg kan si deg såpass at disse kablene er ikke verdt mye rart. Tror det kommer til å koste mer i frakt enn hva du kan få for dem. Hadde jeg vært deg hadde jeg heller lagt de til side og brukt dem ved et eventuellt lan. Vet du om de er standard eller krysset da? Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 patchekabler er vel ferdigkabler som brukes mellom for eksempel patcheskap og router. installasjons kabel er kabel uten plugger som du drar ut i ønsket lengde og terminerer selv. *gjetter litt her* Dette er riktig...det er hvertfall en måte å si det på. Vel, jeg kan si deg såpass at disse kablene er ikke verdt mye rart. Tror det kommer til å koste mer i frakt enn hva du kan få for dem. Hadde jeg vært deg hadde jeg heller lagt de til side og brukt dem ved et eventuellt lan. Vet du om de er standard eller krysset da? Se her: Du får Patchetkabel UTP og Innstalasjonskabel UTP. Forskjellen er at Innstalasjonskabelen er stivere. Lenke til kommentar
dash Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Vet du om de er standard eller krysset da? det bestemmer han vel når han setter på pluggen Men som sagt koster det ikke mer for en 200-lapp for en trommel på 100m kabel, så er vel ikke mye vits å selge den. Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Vet du om de er standard eller krysset da? det bestemmer han vel når han setter på pluggen Men som sagt koster det ikke mer for en 200-lapp for en trommel på 100m kabel, så er vel ikke mye vits å selge den. Hmmm, jeg har sikkert missforstått, trodde de var ferdig koblet...My bad. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg ville også spart dem til et dataparty, lettere å få solgt dem der også. jeg ville ihvertfall aldri kjøpt TP kabler på QXL, he he. Lenke til kommentar
J0ll1 Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Trekk kabelen, blir det ikke stabilt kan du sette ned på nettverks hastigheten til 10Mbit full eventuelt 100Mbit half duplex! Trekt over 200 meter med kabel og fått det til å fungere fin fint med 100Mbit half duplex ( låst på switchen og maskinen) Lenke til kommentar
TeknoWight Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Du får Patchetkabel UTP og Innstalasjonskabel UTP. Forskjellen er at Innstalasjonskabelen er stivere. hmm, det har du rett i når jeg tenker meg om ja:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå