Hoggorm1 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Har et Asus 6800GT 128MB kort som jeg sliter veldig med. Får over 9000 i 3dmark 2003 men synes allikevel at den visuelle ytelsen i spill blir dårligere enn mitt gamle 9800pro kort. Det som skjer er at det hakker med ujevne mellomrom, akkurat som om den laster fra disken, men det er ikke tilfelle. I perioder er alt helt fint. For eksempel gamle Rallisport challenge kjører mye dårligere med 6800GT kortet. I HL2 ser alt så flott ut, men lyden hakker litt samtidig som bildet liksom henger igjen (som ved høy hdd aktivitetet) Videre er det ikke 100% stabilt, hatt 2 blåskjermer på 2 dager og heng i et par spill. Temperaturen er fin. Har oppgradertil til siste chipset (via 4-1) og skjermkort drivere. Noen som har tips? Orker ikke bruke mer tid på dette frustrerende kortet lenger nå...... XP2600+ barton Seagate 7200 2mb (80) 512MB 400mhz ram KM400 chipset (MSI HK) ASUS 6800GT 128MB 250w PSU (kun koblet til 1 HDD og 1 optisk) Bios: 256mb Aperture size 8xAGP Fastwrite off Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Har du PCI lydkort ??? Lenke til kommentar
sixx Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Tja, skjermkortet skal jo være veldig bra... Ram en kan ofte ha med at spill "hakker" litt....har du lite ram, så kan du spille et spill helt greit så plutselig "hakker" det... Hvis du har noen du kan få låne litt mer RAM anbefaller jeg at du prøver det... Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Har du PCI lydkort ??? Det kunne vært interessant å visst hvilket lydkort du har ja.. Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 kan være Aperture size.prøv den med 64mb Lenke til kommentar
Raider Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 er det bare jeg som ser at han bruker en PSU på 250w ? den kan være bra for en 250w ..men så vidt jeg vet så krever de der korta mere strøm enn det 9800pro kortet ditt..teste med en PSU på minst 400w Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 er det bare jeg som ser at han bruker en PSU på 250w ? den kan være bra for en 250w ..men så vidt jeg vet så krever de der korta mere strøm enn det 9800pro kortet ditt..teste med en PSU på minst 400w Godt poeng. Den kunne nok vært kraftigere. Men.. han klarer å kjøre 3dmark 03 uten problemer såvidt jeg forstår og symptomene får meg til å tenke på ressurskonflikt eller annet med lydkortet. Har vel vært noe stress med Audigy kortene såvidt jeg forstår? Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Ikke stabilt og blåskjerm høres ut som lite strøm på PSU,men 250 watt kan vel umulig være nok får et 6800 gt kort.. prøv og laste ned "speedfan" får og se om du har nok strøm på +12 v: http://fileforum.betanews.com/detail/SpeedFan/985582286/1 Lenke til kommentar
Hoggorm1 Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Takk for mange gode tips. Jeg er forsåvidt klar over at 250W er i minste laget, men på den annen side har jeg kun en HDD og en DVDRW ekstra, ingen PCI kort (dvs at lydkortet er et internt AC97 i VIA chipsetet). Jeg leste en annen tråd hvor man mente at Aperture size skulle være halvparten av RAM. Skal prøve å teste hvor mye strøm maskinen leverer med programmet som ble foreslått.... Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Takk for mange gode tips. Jeg er forsåvidt klar over at 250W er i minste laget, men på den annen side har jeg kun en HDD og en DVDRW ekstra, ingen PCI kort (dvs at lydkortet er et internt AC97 i VIA chipsetet). Jeg leste en annen tråd hvor man mente at Aperture size skulle være halvparten av RAM. Skal prøve å teste hvor mye strøm maskinen leverer med programmet som ble foreslått.... Jeg ville nok også satset på en ny strømforsyning ja. Så kanskje oppdatert Via 4in1 drivere. Lenke til kommentar
Hoggorm1 Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg får 11,87 - 12,15 på +/- 12V i speedfan. Det skulle vel si at det leveres nok strøm? Det skulle være nok minne til å kjøre Rallisport Challenge fint hvertfall, jeg har ikke endret noe annet i maskinen bortsett fra skjermkortet. Hmmm..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå