Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Speedtouch 510 modem - åpne porter

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å åpne porter og redirecte de til en IP adresse på en server jeg bruker.

Servern er en win server 2003

servern er satt opp som en DHCP server og på Speedtouch Rutern så er det en fungsjon som heter AutoDHCP som betyr at når den leter etter en DHCP server og vis han ikke finner den så starter den en selv. (for de som ikke viste det) :p

i mitt tilfelle så finner den en og starter ikke DHCP servern.

WinServ2k3 servern har jeg tenkt å bruke som en VPN server og remote desktop server..

Men jeg får ikke åpnet portene på speedtouch modemet

før brukte jeg en dlink di-614+ ruter men den fungerer ikke vis jeg skrur av DHCP server og jeg må kjøre DHCP servern på winserv2k3 marskina for at nettverket skal fungere

jeg lasta ned siste firmware fra www.Speedtouch.nl fordi den på www.Speedtouch.co.uk fungerer kun på nettet i i england (PPPoA) og ikke den norske telenor nettet (PPPoE)

Noen som vet om grunnen til at jeg ikke får åpnet portene på Speedtouch 510 modemet??

telenor duden sendte meg hit :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at 510i'en er den eneste routeren i systemet? (+ win2k3-servern da)

1. http://10.0.0.138/ - Logg deg inn med ditt brukernavn/passord

2. Gå til Advanced (i menyen til venstre), deretter til NAPT.

3. Velg "New" i bunnen av listen (hvis det er en liste der).

4. Velg om du skal ha UDP eller TCP. skriv deretter inn den interne datamaskinen som porten skal videreføres til. ekstern ip-adresse skal være 0.0.0.0. Skriv deretter inn ekstern og intern portnr. Velg "apply".

5. Repeter punkt 3-4 for hver port du må åpne (husk at hvis du både skal ha udp og tcp på en port, må du gjøre punkt 3-4 to ganger).

Lenke til kommentar
Jeg antar at 510i'en er den eneste routeren i systemet? (+ win2k3-servern da)

1. http://10.0.0.138/ - Logg deg inn med ditt brukernavn/passord

2. Gå til Advanced (i menyen til venstre), deretter til NAPT.

3. Velg "New" i bunnen av listen (hvis det er en liste der).

4. Velg om du skal ha UDP eller TCP. skriv deretter inn den interne datamaskinen som porten skal videreføres til. ekstern ip-adresse skal være 0.0.0.0. Skriv deretter inn ekstern og intern portnr. Velg "apply".

5. Repeter punkt 3-4 for hver port du må åpne (husk at hvis du både skal ha udp og tcp på en port, må du gjøre punkt 3-4 to ganger). 

Dette har jeg gjort 1000 ganger alderede..

det som er problemet er at rutern ikke finner andressen den skal forwarde til.

som sakt så kjører en egen DHCP server utenom rutern så jeg har en misstanke om at det kan være grunnen..

jeg skal ta å sjekke hva som skjer hvis jeg kjører DHCP servern via rutern og ikke Winserver2k3 som jeg gjør nå..

kommer tilbake vis det gikk.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...