Gå til innhold

Tilbud på 1557A hos NetShop - bra?

Anbefalte innlegg

Hei, ser at NetShop har et tilbud som ser ganske bra ut. For 12 719,90 får man en 2,0 GHz, 15" SXGA, 512 MB minne, 80 GB, DVD+/- rw, trådløst nettverkskort osv. Prøvde å sette sammen en noenlunde lik PC fra Dell (Inspiron 510 eller noe sånt), prisen kom fort over 20 000. Betyr det at desembertilbudet til NetShop er svært bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry, burde gitt link. Den linken i et par poster over stemmer.

Jeg ser at mange andre butikker fører samme barebone-maskin, så det er vel ikke så vanskelig å sammenlikne priser. Men selve kabinettet, tastaturet osv - hva slags kvalitet har det?

Ser også at Komplett har en egen bærbar modell. Hvordan er denne i forhold?

Hva med Dell - er dette en helt annen klasse (fysisk kvalitet, support osv), eller er det kun merkenavnet som tillater dem å ta såpass høye priser?

Edit: hvordan er det med ekstrautstyr til denne serien (dockingstasjon etc)?

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

Har noen erfaringer med selve kabinettet? For meg er følgende viktig, og det hadde vært greit om noen kunne beskrevet disse punktene:

• Støynivå
  • Tastatur (støy, hvor behagelig det er å skrive på, hvor fort man kan skrive :thumbup: )
  • Pekeplate, hadde vært fint med scrolling på siden
  • Skjerm (!)
  • Fysisk kvalitet - skal først brukes i militæret, så 5 år på universitet
  • (Vekt)

Lenke til kommentar
Har noen erfaringer med selve kabinettet? For meg er følgende viktig, og det hadde vært greit om noen kunne beskrevet disse punktene:

•  
  • Støynivå

• Tastatur (støy, hvor behagelig det er å skrive på, hvor fort man kan skrive  :thumbup: )

• Pekeplate, hadde vært fint med scrolling på siden

• Skjerm (!)

• Fysisk kvalitet - skal først brukes i militæret, så 5 år på universitet

• (Vekt)

- støynivå meget lavt

- tastaturet er presist og lager lite lyd (knirker ikke)

- ingen scrolling på pekeplate (men bruker bare spacebar i explorer)

- skjermen har dårlig innsynsvinkel

- like solid som alt annet i samme prisklasse

- 2,9kg

Ellers så kan det nevnes at dette er nøyatig samme pc som 1557G, ingen forskjell annet enn farge på chassis.. se review på barbara.no

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

Hmm, virker jo helt konge. Vurderer å bestille nå faktisk, men drar tilbake fra perm om en time... Noen flere for/mot? :D

Forresten: jeg har ingen peiling på skjermkort. Ser man har 9600 og 9700. Hva er forskjellen på disse? Hvor bra er de, sammenliknet med f. eks. GF4?

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Hmm, virker jo helt konge. Vurderer å bestille nå faktisk, men drar tilbake fra perm om en time... Noen flere for/mot? :D

Forresten: jeg har ingen peiling på skjermkort. Ser man har 9600 og 9700. Hva er forskjellen på disse? Hvor bra er de, sammenliknet med f. eks. GF4?

Ganske mye høyere ytelse enn GF4 kort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...