emoWEB Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Heisann. Vi er en gruppe datainntreserte som skal arrangere et nokså stort dataparty sentralt i Ålesund. Vi har arrangert velykkede partyer i en årrekke nå, og vi satser på dette denne gang også. Vi forhandler nå om lokalet, og det ser posetivt ut, det var bare et par punkt de som eier lokalet ville endre på. Lokalet har alt det trenger, toaletter, garderober, kjøkken, to store saler osv. Konkurranser kommer også til å bli kjørt i massevis. Partyet vil også ha en "chillout" sone hvor man kan slappe av med PlayStation, "kino" og biljard. Vi kommer til å sette deltagergrensen på 100-120 pc'er på dette partyet, så vil vi utvide etter som vi får erafringer osv. Vi er planlagt utrolig godt, men jeg orker ikke gå i dypere detaljer akkurat nå. To spørsmål.. - Hvor mye strøm trenger vi på 120 pc'er med prosjektører, PA anlegg etc.? Selvfølgelig skal vi kontakte elektriker, men jeg må vite sann ca. - Hva kreves av nettverk crewet? Hva bør de kunne? På forhånd takk! Lenke til kommentar
klumpen Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 - Hva kreves av nettverk crewet? Hva bør de kunne? Hva som kreves? De må jo klare å sette opp et nettverk (kable), konfigurere switchene, sette opp dhcp server, sette opp gateway, etc. Dem som har ansvaret for at nettverket fungerer så feilfritt som mulig Lenke til kommentar
emoWEB Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Ok, takk skal du ha! Men.. 1.5 amper per pc med skjerm? Kan det stemme? Virket som du har peiling, hehe.. Jeg er HELT grønn på strøm etc. Lenke til kommentar
Visionnn Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Det er mulig du må ha to 64 ampers kurser. Men det kan gå med en også. men får og være på den sikre siden. Nettverks crew bør kunne feilsøke, sette opp servere. osv. (bruk linux) Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Her bør du nok ha 2x 3~63A kurser ja, for å være på den sikre siden Med ett skap med hovedsikring på 63A og 6 kurser på 16A kan du trekke ca 84Ampere uten at det skal være fare for at en sikring ryker. Men har du enda ett skap burde du være sikret til både deltakere og det du skal ha ekstra. Å kontakte en elektriker er jo forsåvidt greit nok, men det er tvilsomt at han kan hjelpe dere med utstyret dere trenger. (dvs han kan sikkert skaffe byggestrømsskap osv, men disse er svært lite egnet til slikt bruk) Til ett party av den størrelsen bør netcrew'et kunne noe hvertfall, alt etter hva som leveres av internettlinjer osv. Internett kan nemlig bli en stressende afære om dette crew'et ikke har peiling. Men jeg vil påpeke at det KAN, ikke at det nødvendigvis blir det.. Lenke til kommentar
ZeZar is BACK Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Er vel bare å kjøre motta automatisk ? Neida, han må vel kunne sette opp dhcp server og har generell peiling Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Er vel bare å kjøre motta automatisk ? Neida, han må vel kunne sette opp dhcp server og har generell peiling Dette er ikke alltid tilfellet, du kan jo spørre klumpen om han synes det var lett å få opp internettlinja til OFFroadLAN i år, og dette partyet er ikke større enn ca 130 deltakere. Lenke til kommentar
klumpen Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Er vel bare å kjøre motta automatisk ? Neida, han må vel kunne sette opp dhcp server og har generell peiling Dette er ikke alltid tilfellet, du kan jo spørre klumpen om han synes det var lett å få opp internettlinja til OFFroadLAN i år, og dette partyet er ikke større enn ca 130 deltakere. øy! ekke min feil at de 3com kortene sucket ! samt, har aldri satt opp ip_forward før Men fungerer da. For de som lurer så var dette en boks som vi ip_forwardet, satt opp en dhcp server (fikk et cnet) samt vi kjørte iptables som sperret det meste Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Er vel bare å kjøre motta automatisk ? Neida, han må vel kunne sette opp dhcp server og har generell peiling Dette er ikke alltid tilfellet, du kan jo spørre klumpen om han synes det var lett å få opp internettlinja til OFFroadLAN i år, og dette partyet er ikke større enn ca 130 deltakere. øy! ekke min feil at de 3com kortene sucket ! samt, har aldri satt opp ip_forward før Men fungerer da. For de som lurer så var dette en boks som vi ip_forwardet, satt opp en dhcp server (fikk et cnet) samt vi kjørte iptables som sperret det meste Først så var det og så var det Lenke til kommentar
ZeZar is BACK Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Var der, funka vel? var vel bare den ene natta det ikke funka? Eller husker jeg feil? Kan bare huske vi eide en eller annen Slit@sje clan i CS compo jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå