Gå til innhold

Nytt oppsett, passer det?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg vet vel nærmest at dette oppsettet vil passe, men jeg har ett spørsmål jeg vet dere kan svare på. Jeg skal ha ett skikkelig oppsett til Prosjekt | Wolf , og da trenger jeg deres hjelp.

 

Oppsettet:

 

Evo 360 m\ slange nippler

Eheim 1048

Aquatube, Titan

CPU, "cuplex PRO" (socket 775)

Chipset, [P4] "Twinplex"

 

- Nesten alt er handlet hos Digitalimpuls.no siden de sponser meg stort igjennom prosjektet, det var bare det at de ikke hadde bilder på alt. -

 

Så her er spørsmålene mine, hvilket size må jeg ha på slangene? (tror det er "3/8)

Hvordan burde det bli satt opp?, cpu ---> vanntank ---> osv. ( bare et eksempel)

Hvilken temp kan jeg satse på med heavy load med dette oppsettet? :hmm:

Endret av Perrrry
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke 3/8" slanger "all over". Kan absolutt anbefale Primoflex 3/8" slange fra cool´nsilent, ettersom de er svært fleksible. De tåler også montasje på 1/2" nipler, noe som ikke alltid er like enkelt med vanlige PVC-slanger.

Alternativt kan du bruke silikonslanger, men disse er vesentlig dyrere!

 

Koblingsrekkefølge: Tank-pumpe-radiator-CPU-chipset-tank. Skal du ha en GPU-blokk i systemet, kan den godt føyes inn etter chipset-blokka. Temperaturstigningen på vannet etter CPU-chipset vil uansett være ganske beskjeden; max en grad eller to.

 

Temperaturer er alltid vanskelig å forutse, disse er avhengige av flere faktorer: Lufttemperatur, montering av CPU-blokk, type CPU / klokking, faktisk flow, luftmengde gjennom radiator osv. Men jeg kan jo prøve meg på en liten gjetning:

Du har jo valgt en "feit" raddis, noe som vel i beste fall kan borge for en temperatur mellom 2 til 4 grader over lufttemp. Normalt vil CPU-temp ligge 8 til 12grader over vanntemp.

Ved en lufttemp på 20grader, vil du da kunne ende opp med en CPU-temp et sted midt på 30-tallet.

Håper dette styrker deg i troen på oppsettet ditt! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...