Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finne ut hvilken tel. sent. man er tilk.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet hvor man kan finne ut hvilken telefonsentral man er tilkoblet?

:hmm:

Takker og bukker for gode tips

Vet ikke helt om dette stemmer, men jeg testet et netprogram som het magictrace eller noe. Og da jeg tasta inn IP'en min så fikk jeg også opp en IP som jeg tror var sentralen sin. Kan hende jeg er helt på blåbærtur uti desember nå, men som sagt: er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Kan hende jeg er helt på blåbærtur uti desember nå, men som sagt: er ikke sikker.

Hei,

Hvorfor poste noget når man på forhånd vett, at man er på langtids blåbærtur vinteren over? :thumbdown:

Til trådstarter:

Det nermeste du som privat kan komme på information er Kapaks hos Telenor.

Man får ikke eksakt beliggenhet på sentralen - men du får indikation om hva linjen din kan håndtere.

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Du får ikke ut hvilken sentral du tilhører her nei, eneste som kimmer sier er at man får en idee om hvordan linje man kan få.

En grunn kan og er vel at hvor en telesentral ligger er litt hysj hysj med tanke på sikkerheten. En ting til som gjør dette vansklig er at det ikke alltid er helt lett å gjette hvor kabelen ligger i bakken, om kabelen er trukket korteste vei til sentralen eller en laaaang omvei er og ofte ett godt spørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...