Gå til innhold

Hvilken temp. bør jeg ha på Northwood 1,6+abit sd-7?

milan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en 2,2 ghz som jeg har overklokket noe den ligger på 42-43 idle og 50 - 52 load

System temp ca 32 grader

Håper dette hjelper

Prøv å gjør om på vifte oppsettet ditt det senket min temp med 8 grader idle og 9 grade på systemet

Lykke til

Lenke til kommentar

Høres litt høyt ut hvis det er vile temp du snakker om!

Jeg har 32 på MB og 32 på CPU. Ved 100% belastning har jeg 33 på MB og 46 på CPU.

System: Asus P4S533, 2 GHz Northwood 512 MB PC2700 RAM, GeForce3 Ti200, SB Audigy, Chieftec Midi Tower m/ 350W Enermax PS.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-01 14:14, milan skrev:

Har nå en temp på: cpu 48-50 grader

system: 42-43 grader

Er det for mye ? Hva bør det ligge på ?

Disse temperaturene høres helt normale ut.

Systemtemperaturen er helt i orden. På SD7 kortet er måleren nær en eller annen varmekilde, så den viser mer enn andre hovedkort.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-01 21:48, eught skrev:

har 2 enermax silent fan og har mellom 25-32 c på MB (kommer an på romtemp)

Systemtemperaturen varierer mellom de forskjellige hovedkortene. På SD7 kortet er systemtemperaturen høyere enn vanligvis. Dersom du sjekker testen vi hadde av dette hovedkortet på slapps.com, vil du se at systemtemperaturen er høy her også. Den er faktisk helt oppe i 52°C. Og det er i et testsystem som er helt åpent!

Quote:

og konstant 40C på CPU

Dette grunnes feilmåling.

Hent ned den siste Asus proben, og se om ikke du får fullstendig andre verdier på temperaturen. Du finner den på denne linken.

Asusprobe 21608

Lenke til kommentar

ja når jeg hentet siste asus probe gikk den (CPU) ned til ca 25-30 C og MB til 24 C. jeg har ikke sjekket load temp enda.

Hva skulle man gjort om man aldri kverulerte? Specs så jeg slipper å skrive dem hver gang jeg trenger hjelp:

Asus P4B266-E, Intel P4 1,6 ghz Northwood, 256 mb DDR-ram, Western digital caviar 80GB 7200 RPM, Chieftech Dragon Big Tower Sølv :grin:, Creative

[ Denne Melding var redigert av: eught på 2002-06-01 22:32 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...