Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
@Skrue - Takk skal du ha. Det er faktisk et bra kamera. Finepix s700 hvis du har erfaring med det(8megapixler).  Noen kameratips?

Med det kameraet burde det være mulig å ta RÅ bilder! Jeg har ingen erfaring med akkurat den modellen, men jeg kan ikke tenke meg annet enn at også dette kameraet har en grei nærfotograferingsfunksjon.

Det du må gjøre, er å bruke kameraet´s såkalte macro-funksjon, dvs velge innstilling for nærfotografering.

Sjekk menyene for kameraet, og bla deg frem til et symbol i form av en blomst eller lignende.

Eller les bruksanvisningen for kameraet, det pleier som regel å hjelpe. :p

Lykke til!

Lenke til kommentar
@Skrue - Takk skal du ha. Det er faktisk et bra kamera. Finepix s700 hvis du har erfaring med det(8megapixler).  Noen kameratips?

Med det kameraet burde det være mulig å ta RÅ bilder! Jeg har ingen erfaring med akkurat den modellen, men jeg kan ikke tenke meg annet enn at også dette kameraet har en grei nærfotograferingsfunksjon.

Det du må gjøre, er å bruke kameraet´s såkalte macro-funksjon, dvs velge innstilling for nærfotografering.

Sjekk menyene for kameraet, og bla deg frem til et symbol i form av en blomst eller lignende.

Eller les bruksanvisningen for kameraet, det pleier som regel å hjelpe. :p

Lykke til!

Takker for svar Skrue. Og takk for tipset. Skal jeg ha på blitz?

Lenke til kommentar

Prøv gjerne både med og uten blits. Blitsen kan være fordelaktig om du er litt "Shakin´ Stevens", da bruk av blits "fryser" eventuelle bevegelser på kameraet under fotografering.

Det hender av og til at blitsen ikke klarer å dekke hele bildet ved nærfotografering, men det vil du jo se.

Kameraet har forøvrig en nærgrense på 9cm, så ikke gå nærmere enn det.

Evnt kan du bruke zoom-funksjonen for å få tettere close-ups.

Kom igjen nå, og vis oss bedre bilder! :thumbup:

Lenke til kommentar

Krise. Det kommer bare noen tilfeldige bokstaver og tall når jeg starter lcd-smartie. Hvorfor det? Noen som har opplevd noe lignende?

edit: Nå er det bare sorte firkanter på displayet. De forandrer seg noen ganger. Trenger virkelig hjelp nå!!

Endret av illvit
Lenke til kommentar

Hei

Jepp, forstod det.

Har det fungert før?

Eg har erfart lignende sjølv, da var det blitt feil på kabelen til VFD displayet mitt. Kjenner og til at LCDsmartie er ustabilt, og kan gi slikt av og til.. skift da til f.eks. crustal control eller andre liknende program så skal det fungere finfint.

Om det blir likt på Cyrstal control, så sjekk loddinger etc. da det nok er feil der ein plass, eller dårlig kontakt på kabel etc.

Endret av crusade
Lenke til kommentar
Hei

Jepp, forstod det.

Har det fungert før?

Eg har erfart lignende sjølv, da var det blitt feil på kabelen til VFD displayet mitt. Kjenner og til at LCDsmartie er ustabilt, og kan gi slikt av og til.. skift da til f.eks. crustal control eller andre liknende program så skal det fungere finfint.

Om det blir likt på Cyrstal control, så sjekk loddinger etc. da det nok er feil der ein plass, eller dårlig kontakt på kabel etc.

Runar

Men tror ikke CrustalPanel passer til displayet mitt.

Lenke til kommentar

Tror det. Det skal bli en stuepc når jeg blir ferdig med denne pcen. Så dere mener det er noe feil med loddinga, og ikke en softwarefeil? Du skjønner, på grunn av feila jeg har gjort, så måtte jeg lodde fast alt. Men hva er mest sansyligvis feil lodda? takker for svar.

Lenke til kommentar

Liten samling av tips, prøv andre program.. så finn du ut om det er lodding..:)

------------------------------------

LCDC (www.lcdc.cc)

It may sound like an ageing rock band, but LCDC is actually the best software out there at the moment. It's only supported by Matrix Orbital displays, although there are a few others that can use it too, such as VFDs from Noritake. If you can't do it in LCDC, it's unlikely it can be done with another piece of software.

Crystal Control (www.crystalfontz.com)

This is specifically written for CrystalFontz displays, but it will work with most parallel displays, including any with the Hitachi HD44870 chip.

LCDCenter

LCDCenter will run on a variety of systems and displays, but unfortunately support has been stopped and the only way to get hold of a copy is by searching for it on Google. It's still a great piece of software, if you can find it.

LCDriver (www.pointofnoreturn.org)

The daddy of all LCD/VFD software supports serial displays from Matrix Orbital and CrystalFontz. The highly anticipated Version 2 is still being worked on and is likely to add many more features.

LCDSmartie (backupteam.gamepoint.net/smartie)

This supports Matrix Orbital/Crystalfontz and Hitachi HD44870 displays, and is well worth a look.

LCDProc (lcdproc.omnipotent.net) and LCD4Linux (lcd4linux.sourceforge.net)

Linux users aren't excluded, and if you're not a Microsoft devotee then these two utilities are well worth checking out.

Endret av crusade
Lenke til kommentar

men det ser ikke ut som at lcdskjermen ble ødelagt. Alt funker delvis nå:D Bare at det på noen steder ikke viser noen bokstaver, mye "arabiske tegn", og at det ikke går ann å stille på kontrasten. Må lodde mer. Ble dritredd istad. Men det er bare meg selv jeg kan takke :cry: Dette har kosta meg mange svimerker :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...