Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, kombinasjonen plexi / tre ga jo uansett en artig effekt!

Morsomt å se hvor kreative folk rundt omkring kan være. :yes:

Synes du bør legge deg på en blankest mulig finish, det er alltid staselig å beskue!

Ulempen er at det tar fordømt mye tid å få den rette finishen, samtidig som at en blank flate stiller desto større krav til grunnarbeidet.

Men ikke gi deg! Det blir helt sikkert knallbra!

Lenke til kommentar
hehe :) kan love at det tar laang tid å få speilfinish! først pusse, grunne,pusse,grunne,pusse,lakke,pusse osv osv.. men med litt turtlewax til slutt blir det NY-DELI-G!

Har hørt att du helst skal la lakken "puste" i 60 dager før du vokser, mulig jeg har hørt feil men...

Lenke til kommentar

Njah, man bør jo drøye det litt før man banker ivei med polish og / eller Autosol.

All lakk trenger en viss herdetid, før den kan behandles med diverse polerende remedier.

En sak som kan fremskynde herdeprosessen, er å veksle mellom kulde og varme. Har man mulighet for å varme opp kassa / lakken til 50-60grader, for så å kjøle det hele ned til under romtemperatur i flere sykluser, så går det hele fortere.

I mange sammenheng kan man bruke vann til dette, men det er meppe å anbefale på et kabinett av tre.

Så ta heller tiden til hjelp! Hastverk kan fort bli lastverk, og da må man ofte gjøre hele greia om igjen. Bare spør Snekker´n! Men han fikk det jo fint til slutt da! :yes:

Lenke til kommentar

Glisevask og ballemann: Jo, jeg har skifta nick. Likte ikke det gamle, illvit er jo en forkortelse for Illustrert Vitenskap. Men jeg, jeg kan være en venn.

GROGI:Takk

Skal bruke Biltemalakk. Vet at mange er kritiske til eden lakken, men jeg syns den funker bra, og den er i tillegg billig.

Skrue :Takk for tipset.

Vet noen om hvordan jeg kan kan se om lakken er herda eller ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...