jingt Skrevet 21. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2005 (endret) Update Jeg har lagd noen føtter av tre. Først skjærte jeg dem ut med den nye stikksaga fra Clas Ohlson. Så limte jeg dem på. Her et et bilde av fronten etter mye pussing. Et bilde etter mye pussing+litt spraying Siden Viftene er nå hvite: Endret 21. mars 2005 av illvit Lenke til kommentar
sigen Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Nå begynner det å se_skikkelig_fint ut her, MYE bedre enn det som var prosjektet ditt for noen uker siden! Sikker på at det er samme? Stå på! Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Dette blir bra! Skal du gjøre noe mer med føttene? Tror ikke de viftene kjøler like bra nå, siden hvit reflekterer varmen, men så lenge du ikke lakkerer radiatoren hvit så bør du ikke merke så mye på temperaturene. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Takk! Tror ikke jeg skal gjøre noe mer med føttene. Vitsen med vifter er jo bare å flytte luft og ikke noe annet? Uansett så var de kromme før, og det reflekterer ihvertfall lys og varme bra Lenke til kommentar
jingt Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Update Spraya litt med den "dårlige" biltema-sprayen. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Tar fort nå, men skal du ikke pusse ned stygge overflater osv før du sprayer ? Lenke til kommentar
alexern Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 tror jeg vil pusse en god del til før jeg har på lakk... og i tillegg grunne hele skiten for da blir det mye bedre... Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Det hadde kanskje blitt best hvis du hadde pusset litt med et fint våtslipepapir mellom strøkene Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Det er fartsstripene sine det! Stå på for dette ble bedre enn jeg trodde forrige gang og da var det mye bedre enn forrige-forrige gang da! Lenke til kommentar
jingt Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Takk og jepp, det skal bli gjort! Lenke til kommentar
"GROGI" Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Den har jo blit mye bedre jo, før så var den en søppelhaug, sorry for å si det. men da var den jo langt fra ferdi. men tiden har gått og du har gjort noe på den. og den har blitt veldig fin Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 tror jeg vil pusse en god del til før jeg har på lakk... og i tillegg grunne hele skiten for da blir det mye bedre... Bare som et tips: Grunnarbeidet har alt å si for hvordan lakkresultatet blir! Det hjelper ikke med "hundre" lag med lakk, om overflaten er skurvete og dårlig slipt. Så var jeg deg, ville jeg brukt nær sagt så mye tid jeg bare hadde orka, på nettopp grunnarbeidet. Prosjektet ditt fortjener jo det! Lenke til kommentar
jingt Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Takk! Har sparkla enda mer og kabinettet føles helt glatt nå. Prøvekjører vannkjølinga nå. Kommer en update i kveld en gang. Edit: Deler av kabinettet føles helt glatt. Endret 23. mars 2005 av illvit Lenke til kommentar
jingt Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 UPDATE Vannkjøling inni kabinettet. Sparkla litt: Vannkjøling tatt ut for å "leakteste": Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Ser ut som om du har skjønt det med sparkling og finpussing ja. Fet raddis! Men tanken så litt lurvete ut? Det kan jo være bildet som lyver, for alt jeg vet. Btw; Returslangen er (for) høyt montert. Det vil fort kunne gi problemer i form av luft i vannet, i det øyeblikket vannivået i tanken synker under innløpet for returvannet... Lenke til kommentar
jingt Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Ser ut som om du har skjønt det med sparkling og finpussing ja. Fet raddis! Men tanken så litt lurvete ut? Det kan jo være bildet som lyver, for alt jeg vet. Btw; Returslangen er (for) høyt montert. Det vil fort kunne gi problemer i form av luft i vannet, i det øyeblikket vannivået i tanken synker under innløpet for returvannet... Bildet lyver dessverre ikke alt for mye. Her er en illustrasjon over hvordan utgangsnippelen er. Den skal gå under vannet. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hm, er ikke så sikker på at jeg skjønte så mye av den tegninga. Men slik det ser ut, virker det som om også sugenippelen er litt pussig plassert? Den skal alltid stå så lavt som mulig i tanken. Om du har tjangs, så ville jeg vurdert å lage en ny tank, hvor både sugenippel og returnippel blir plassert så lavt som mulig. Ikke bekymre det for mottrykk eller slike ting om du tenker på det, jeg tør si at jeg vet at en slik løsning fungerer........ Lenke til kommentar
jingt Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Hm, er ikke så sikker på at jeg skjønte så mye av den tegninga.Men slik det ser ut, virker det som om også sugenippelen er litt pussig plassert? Den skal alltid stå så lavt som mulig i tanken. Om du har tjangs, så ville jeg vurdert å lage en ny tank, hvor både sugenippel og returnippel blir plassert så lavt som mulig. Ikke bekymre det for mottrykk eller slike ting om du tenker på det, jeg tør si at jeg vet at en slik løsning fungerer........ JEg tviler ikke på at du kan dine saker. Men siden den lakk litt så limte jeg likegodt fast slangen til tanken, så da må jeg kjøpe mer slange. Trudde det viktigste var at vannet i tanken skulle være over avløpsnippelen? Det er en albuenippel. Etter prøvekjøringa mi, så ser man ikke at vannet går engang. Slangene er helt blåe av vannet. Ser ikke en eneste boble. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Misforstå meg rett. Jeg sier ikke at det ikke fungerer slik det er nå. Det jeg mener, er at du vil få litt bedre marginer med niplene lavt plassért i tanken. Bare som et tips, med tanke på hva som kan skje om du etterhvert får for lavt nivå i tanken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå