cptCory Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Maskerte du plexi stripene før du sparkla ? Lenke til kommentar
jingt Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Oisann! Det hadde jeg glemt. Hadde planlagt å pusse brutalt vekk mye av sparkelet Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Det er faktisk det beste. Å pusse ned så alt blir kant i kant. Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Nå kan dette virkelig begynne og bli bra! puss godt ned og sånn nå så! Lykke til videre! Mvh TnN! Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Skal plexistripene være matte eller polerte? Lenke til kommentar
jingt Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Natrium: Jeg får satse på det Tnn: Takk, takk Vågebu: Er ikke sikker jeg. Vi får se Sc0oT :Thanks!! Lenke til kommentar
sigen Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Dette ble bra, som SpecialUnit69 sa: Flatt jern! (kjenner til uttrykket ja) Kommer til å bli et bra kabinett dette! keep keeping up the good work! Lenke til kommentar
jingt Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Tusen takk til Sigen og! Hvor lang tid tar det ca. for sparkel å tørke a? Vil jeg miste mye ytelse og flow hvis jeg sprayer fanfilteret, vifta og radiatoren hvit? Endret 15. mars 2005 av illvit Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Tusen takk til Sigen og! Hvor lang tid tar det ca. for sparkel å tørke a? Vil jeg miste mye ytelse og flow hvis jeg sprayer fanfilteret, vifta og radiatoren hvit? Du har sparklet alt for mye. Det er mange her i forumet som gjør feil der. Sparkelen skal bare tette sprekker og hull og jevne ut. Den skal ikke danne et lag utenpå. Her må det nok mye pussing til. Et vanlig lag sparkel bruker vel ca. 4 timer før det er støvtørt, 12-24 timer til det kan overmales. Ditt lag med sparkel bruker vel rundt 7-10 timer før det er støvtørt og det bør stå i 24 timer før det kan pusses.... Lenke til kommentar
jingt Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Uff da! Takk for at du sier ifra ihvertfall. Visste ikke dette. En viktig erfaring som jeg kan ha med meg senere i livet Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Uff da! Takk for at du sier ifra ihvertfall. Visste ikke dette. En viktig erfaring som jeg kan ha med meg senere i livet Jadda... Det er jo ikke noe gale. Men resultatet kan bli bedre hvis du gjør det på rette måten! Det er jo bare å pusse, pusse og pusse hvis du legger på for mye. Faktisk skal du bar legge en klompt foran det du vil sparkle (eks. en sprekk) og dra sparkelredskapet (vet da faen ka det heter) over slik at den er i kontakt med underflaten på sidene av "sprekken". Dra sparkelredskapet over fra alle kanter. Hvis du skal sparkel hele kabinettet slik som deg skal du bruke samme metode men da i en litt større skala.... Lykke til Lenke til kommentar
jingt Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Takk igjen. Gleder meg til å pusse Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Takk igjen. Gleder meg til å pusse Hva skal du lakke med? Hvit lakk? Jeg anbefaler deg å bruke Bengalakk (kan kjøpes hos f.eks. Byggmakker). Den er av god kvalitet og gir fin "speileffekt". Bruk gjerne malingsrulle til å påføre denne. Lakker ca. 10 lag. Puss mellom vert av dem, med finere og finere papir, avslutt med 180/200/220 etc. Spray til slutt på 3-4 lag med klarlakk. Da får du en fin speileffekt. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg mener ikke å klage enda mer, men _hvis_ du har mer plexi, så burde du kanskje lage viftegrillen en gang til med en enda rettere linjal? Nå vet ikke jeg hvor vanskelig det er å kutte striper i plexi på den måten så du får arrestere meg der hvis jeg sier noe dumt nå da.... Kanskje bare lage stripene bredere slik at det blir mer luft OG jevnere striper . Hvis du bruker rettholdt (noe å kutte/slipe/pusse etter/langs) så burde det jo bli rett. MEN: Kjempebra arbeid! Det går faktisk bare en vei nå for tiden! Lykke til videre STÅ PÅ Lenke til kommentar
jingt Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 jonas27389: Takk, hvor mye koster Bengalakk? Har to bokser med hvit maling, kan jeg spraye med den oppå bengalakken når den har tørka? Må få brukt opp litt av den og, så de ikke var helt bortkasta. aeinstein: Har mye plexi igjen, så kanskje det blir aktuelt. Takk! Lenke til kommentar
Audun B Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Nå begynner det å ligne no ja. Bra arbeid. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Nå begynner det virkelig å se bra ut. Fortsett sånn! Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 jonas27389: Takk, hvor mye koster Bengalakk? Har to bokser med hvit maling, kan jeg spraye med den oppå bengalakken når den har tørka? Må få brukt opp litt av den og, så de ikke var helt bortkasta. aeinstein: Har mye plexi igjen, så kanskje det blir aktuelt. Takk! Tror 1L koster 170kr hos byggmakker. Det holder til ditt kabinett (5-7 strøk). Du trenger nok en-to spraybokser (klarlakk) til finish! Jeg ville ikke brukt noen annen lakk en dette. Hvis du kun bruker det jeg har satt opp her og pusser med fint papir mellom hvert lag burde du få et godt resultat. Lykke til Lenke til kommentar
alexern Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 hehe, ja nå skal du få bli god venn med sandpapiret i det minste... eller pussemaskinen... du kan velge... hehe men det kan nok bli bra... velger å stille meg litt i senter her... men det så rått ut før du hadde på sparkel da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå