Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå begynner ting virkelig å ta fast form. Syntes "FrozenIce" var bedre jeg... WhiteIce høres så pinglete ut... og de andre minner meg om Froxen Throne :D

 

Uansett Stå På!

Takk for positive ord! Nå lurer jeg litt på om hva prosjektet mitt skal hete. Kom med flere forslag til navn!! Alt vurderes, og kanskje kan en moderat få til å lage en poll i fremtida

Endret av illvit
Lenke til kommentar

det ser jo bra ut, der er det ikke mye å si, med mindre du er mr. prippen...

mene... jeg syns det er noe som mangler... kan ikke helt sette fingern min på det... hehe :p sikkert bare det at det ikke er ferdig da... hehe

 

syns det blei litt fett med de rillene i plata foran eller hvordan det blir... prøv å ta et par bilder av kabisset uten no i, bare med flere vinkler

:thumbup:

Lenke til kommentar
det ser jo bra ut, der er det ikke mye å si, med mindre du er mr. prippen...

mene... jeg syns det er noe som mangler... kan ikke helt sette fingern min på det... hehe :p sikkert bare det at det ikke er ferdig da... hehe

 

syns det blei litt fett med de rillene i plata foran eller hvordan det blir... prøv å ta et par bilder av kabisset uten no i, bare med flere vinkler

:thumbup:

Det mangler mye. Har ikke kommet så lagt ennå. Fint du liker rillene i plexien da. Skal begynne med fronten snart :thumbup: Har ikke gjort noe spesielt med de andre sidene ennå, men kommer til å gjøre det snart

Lenke til kommentar

Her er en tegning til av fronten. Skal skjule viftekontrolleren bak plexi og lcdskjermen, for den passer ikke inn. Plexien skal festes til kabinettet vha. borrelås!! Cd rommen skal hvile på radiatoren og harddisk oppå. De beveger seg ikke pga. jeg kommer til å ha noen tregreier bak den, en på hver side og en oppå. Hardisken festes til cd-rommen med borrelås. Vil det bli for varmt?

post-132-1108914529_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Update

 

Jeg fant ut at cd-rommen ikke passa pga. at kabinettet var for lite, og alle platene var limt fast. I ren desperasjon så sagde jeg vekk hele topp-plata, og reiv og bakplata. Tror jeg skal lage en ny topp-plate, siden den andre egentlig ikke var noe fin.

7fdc8d6a.jpg

 

Fiksa litt på fronten og rundet av noen kanter og hjørner.

39e43b4b.jpg

 

26133ab1.jpg

 

Jeg la en fotball ved siden av kabinettet for at man skal få en liten aning om hvor stort kabinettet er.

cd5b7444.jpg

 

Her er et bilde med radiatoren m/vifte+viftefilter inni kabinettet.

ill...bdd11.jpg

 

Med den hjemmelaga plexi-fangrillen som er festet elegant med maskeringsteip

DSCF1723Custom.jpg

 

Alt må pakkes tett sammen. Nesten like tett som en barabone. Målene på kassa blir ca. (høyde)38cm, (bredde)18cm og (lengde)30cm

DSCF1725Custom.jpg

 

Dette er hvordan jeg har planlagt at fronten skal bli. Helt innerst så ligger viftekontrolleren på nivå med viftegrillen. Så kommer buet plexiglass, og under den ligger lcdskjermen. Den skjuler viftegrillen. Det bua plexiglasset skal være klar.

DSCF1724Custom.jpg

Endret av illvit
Lenke til kommentar
ehm, ser litt "skakt" ut? 

 

Men blir sikkert bra  ... er det skjermkortet som ligger inne i pcen på det siste bilde? 

Jepp, men det gjør ikke noe. Det er platene som holder alt sammen. Ramma er der bare pga. det skal være enklere for meg. Jepp, det er skjermkortet som ligger inni pcen på det nest siste bildet, men det er det gamle ti4200.

 

Får håpe at den nye topp-platen blir bedre da! 

Men du bør fikse bildene dine. Det ene er stort, og på det andre er thumbnailen vekke.

Jepp! Bildene er fiksa!

Lenke til kommentar

Jeg tror du bør roe ned postinga di i denne tråden. Nå jeg skroller ned ser jeg avtaren til på 2 av 3 poster.

 

Uansett. Hvorfor har du fylt psu med det hvite klinet? Det ser ikke akkurat pent ut :no:

Kabinettet virker litt ustabilt og dårlig gjennomtenkt. Spesielt det med at du måtte skjære av toppen igjen. Ramma er det viktisgste delen av kabinettet. Er den rett, er resten av kabinettet rett.

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

Har akkurat lest gjennom hele tråden, og så allerede på første bildet av hk inni kabinettet att DVD-Rom villa krasje med HK/Minne.

 

Litt opp og ned på kvaliteten av de frorskjellige delene kabinettet er satt sammen av. Men over tid har alt blitt litt bedre...

 

Personlig ville jeg begynt på nytt med kabinettet og bygd en sterkere ramme. Og lagt litt mer arbeid inn i de andre delene for å få opp kvalitets inntrykket på hele kabinettet. Men jeg håper likevel du får til et bra resultat samme hvordan du velger å fortsette.

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Vågebu: Vanntanken skal stå litt lenger opp. Plasseringen av den er ihvertfall godt planlagt og det er plasst til skjermkortet.

 

Natrium:Ok da. Skal roe ned postinga litt. Silikonen Som jeg har brukt kommer man ikke til å se uansett. Ramma er ikke skeiv nå. Før jeg fjerna topp-plata så kunne jeg sitte oppå den.

 

alexern: Høyere kvalitet skal bli!

 

CoreTEC: Kommer nok ikke til å begynne på et nytt kabinett, men kommer derimot til å være mer nøyaktig

Endret av illvit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...