Pedro80 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Hei! Dette er første gangen jeg har klart å kjøpe feil når jeg skal bygge pc, er nesten så flaut at jeg ikke burde dele det med noen men... Ihvertfall så klarte jeg å slippe en en Celeron D ned i et Epox hk som ikke støtter Prescott-kjernen. Siden jeg ikke hadde sjekket godt nok opp på forhånd, satte jeg på strømmen og forventet det beste... Hk posta ikke, fikk ikke en lyd engang. Etter en kjapp etterforskning fant jeg fort ut at jeg hadde bæsja skikkelig på leggen Men mens jeg prøver å bytte Cpu'en, tenkte jeg kanskje at det var noen smarte hoder der ute som kunne dele noen erfaringer med meg.. Er det noen som har gjort noe lignende? Er det noe håp for at hk kan fungere når jeg får tak i en annen cpu? Tror dere cpu'en har tatt skade? Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Mann lærer jo av sine feil , faktisk ingen bedre måte å lære på Du sier jo selv at det var helt dødt der, men sjansen er der når det gjelder liv i maskinen din. Om de ikke er noe liv der uten at du har i cpu så mener jeg du skal vente det værste, men er det noen form for liv så bestill ny cpu (som passer ) og sjekk. Benytt deg av angreretten på alle varene, om du har ødelagt så snakk med nettshopn du handla alt hos. Som sagt ta ut cpu og test hk da, om ikke det virker da vet ikke jeg noe mer. Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Som sagt ta ut cpu og test hk da, om ikke det virker da vet ikke jeg noe mer. Det er jo _noe_ liv i hk. Når jeg skrur på uten cpu, lyser power-led'en og vifte-kontrollererne på hk fungerer. Og power-knappen reagerer som den skal, dvs. at den skrur av Psu'et etter at den har blitt holdt inne i 6 sek. Men det er ikke noe skjermbilde, og heller ingen lyd.. Det var en kar som nevnte at man må ha cpu i hk for å få til noe piping.. Sånn ellers lurer jeg på hvordan web-shoppene pleier å forholde seg til varer som er åpnet når det gjelder angrefrist..? I dette tilfellet spesiellt komplett. *føler meg dum ass heldigvis er det ikke snakk om noe sinnsykt dyr hardware * Lenke til kommentar
Pels Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Er mulighet å få byttet hovedkortet eller CPUen? Har du prøvd med andre CPUer om hovedkortet funker? Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Er mulighet å få byttet hovedkortet eller CPUen? Har du prøvd med andre CPUer om hovedkortet funker? Det er det som er det kjipe.. kjører AMD over hele linja, ville bare prøve en Intel i denne lille boksen.. Så, nei.. det lar seg ikke gjøre.. Endret 5. desember 2004 av Pedro80 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Gjorde det samme som deg med en DigiMatrix maskin. Alt virket helt perfekt når jeg fikk skiftet CPU til en Celeron C. Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Gjorde det samme som deg med en DigiMatrix maskin. Alt virket helt perfekt når jeg fikk skiftet CPU til en Celeron C. Takk for tilbakemeldingen Hva slags chipsett er det på den? Edit: fant det, SiS 651/962L Det letta litt Endret 5. desember 2004 av Pedro80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå