Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nytt adsl helt ødelagt! hjelp!

Anbefalte innlegg

hei.

Jeg har jo akkurat fått meg adsl da, endelig, men jeg har masse problemer.

Når jeg skal spille eller sånn, så finner den ikke servere, ikke engang på cs..

å når jeg skal surfe osv. så står det bare at den søker etter proxy instillinger/server.

Det var så vidt jeg klarte å lage dette emne.

Jeg kjører wlan...

Det står at signalstyrken er "bra" og at hastigheten er 11mbps.

Routeren er 3vegger unna, den står cirka 10m i en rett linje, en betong vegg...

mvh Stian_A

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du vil se om det er noe nettverksproblematikk kan du prøve følgende:

Dersom du pinger routeren din (ping -t x.x.x.x) vil du etter litt tid se om du konsekvent får kontakt med routeren, eller om du har oppkoblingsproblemer med trådløst. Prøv å surfe litt mens de holder på, og hold et øye på pingvinduet. Går dette dårlig bør du være nærmere routeren, evt. gå til innkjøp av antenner slik du får bedre kontakt.

Dersom dette likevel gikk bra, kan du prøve det samme igjen, men ping en maskin på internett i stedet. Går det dårlig nå kan det tyde på at routeren har problemer med å holde oppkoblingen i gang. Kanskje mye støy på linja

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Det først du prøver er å koble inn på accespunktet med kabel. Se om probeleme da forsvinner .Da vet du ihverfall om det er trådløsdelen eller selve ADSL linjen som er problemet.

I og med at det fungerer, men bare av og til, så tror jeg sjansen forat det er dårlig trådløs signal er stor. Signalstyrke måleren i OS er ikke helt troverdig i alle situasjoner (f.eks. når det e betogvegger eller store metalloverflater i veien.)

-Stigma

Lenke til kommentar

Husk å justere antennen på det trådløse. Hvis du ser for deg at antennen peker rett opp, så går signalet i en "smultring" ut fra antennen. Sørg derfor for at antennene på aksesspunktet og trådløskortet står parallellt overfor hverandre.

EDIT: Hvis du har mulighet for å installere Service Pack 2 for Windows XP så er støtten for trådløs mye bedre i den enn i tidligere versjoner. Vær for øvrig oppmerksom på at Service Pack 2 kan skape problemer med andre ting.

Endret av Spirograf
Lenke til kommentar
Husk å justere antennen på det trådløse. Hvis du ser for deg at antennen peker rett opp, så går signalet i en "smultring" ut fra antennen. Sørg derfor for at antennene på aksesspunktet og trådløskortet står parallellt overfor hverandre.

EDIT: Hvis du har mulighet for å installere Service Pack 2 for Windows XP så er støtten for trådløs mye bedre i den enn i tidligere versjoner. Vær for øvrig oppmerksom på at Service Pack 2 kan skape problemer med andre ting.

nei, nå har jeg tatt maskin min inni stua og koblet op med kabel. Den er helt lik som den var med trådløs..

Er det nå jeg skal gi det tilbake?

Nå er jeg dritt lei...

Mvh Stian_A

Men på en annen side så kan jeg ikke kreve så mye for det er en 128/754 linje eller sånn... Det går bra treigt...

Endret av Stian_A
Lenke til kommentar
Hvilken ADSL leverandør har du? Hvis det er Telenor så kan du bare koble en kabel direkte fra ADSL modem/router til PC-en og se om det blir bedre.

jada...jeg har så klart Telenor :(

Men jeg tipper jeg faktisk har fiksa det...

En buddy av pappa som har "skikkelig" greie på det, sa at han bare skulle slå av routern og alt det...

Så jeg gjorde det. Å det virka faktisk.. :whistle:

Kanskje ikke forever, men det holder :p

Nå laster jeg liksom hardware siden på 30sek! :w00t:

Mvh Stian_A takker for alle svar :D

Lenke til kommentar

Laster hardware på 30 sek...? Du bruker 30 sekunder på å hente opp hardware.no ?? Milde jesus, jeg håper du mente noe annet.

Gå til dinside.no

På høyre halvdel, finn "surfometeret" under DATA

Ta en test på hva hastighet du får, helst mens du fremdeles er koblet med kabel.

La oss vite resultatet i forhodl til hva du skulle ha i følge Telenor.

-Stigma

Lenke til kommentar

Kan det stemme at browseren din står veldig lenge og venter, og så plutselig kommer siden?

Hvis du får proxy-melding, og jeg antar at du ikke trenger proxy der du sitter, så kan følgende løse problemet:

Høyreklikk på Internet Explorer-ikonet -> Properties -> Connections/Tilkoblinger -> Local Area Network (LAN) Settings (klikk på boksen) og fjern alle kryssene på den siden dersom noen er krysset av, og adsl-leverandøren ikke spesifikt har sagt at du trenger dem.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...