Gå til innhold

AMD 64 3000+ eller 3200+ Socket 939?

thomba14

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg burde kjøpe:

AMD Athlon 64 3000+ ''Winchester''

eller

AMD Athlon 64 3200+ ''Winchester''

pris forskjellen er på ca 500 kr, får jeg virkelig så mye mer fra 3200+ at det er verdt 500kr eller burde jeg bare ganske enkelt kjøpe 3000+ og klokke den opp et par hakk?

Skal brukes til

ASUS A8N-SLI Deluxe

og hvilken vifte burde jeg bruke? helst en som ikke koster en formue

Har 1gb pc 3200 twinmos ram og

Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok visste jeg ikke ;) hva slags skjermokort funker da? kan jo selge den andre skjermkorte for 1300 på qxl eller noe for så å kjøpe et nytt et

og den er jo boxed så da følger det med en vifte er den bra nok i starten? har ikke så veldig mye penger... må jo ikke overklokke med en gang...

Lenke til kommentar
ok visste jeg ikke ;) hva slags skjermokort funker da? kan jo selge den andre skjermkorte for 1300 på qxl eller noe for så å kjøpe et nytt et

og den er jo boxed så da følger det med en vifte er den bra nok i starten? har ikke så veldig mye penger... må jo ikke overklokke med en gang...

Vet ikke helt om jeg klarte å få med meg hva du skrev der. Men det du trenger er et Pci Express skjermkort til det hovedkortet. 9800pro er AGP noe som det hovedkortet ikke har. Men tror du kan klokke litt med den boxed vifta på CPUen. Har en kompis som kjøpte socket 754 3000+ og den klokket til 3100+. Men den ville ikke mer enn det. Vet ikke helt åssen det blir med socket 939.

Lenke til kommentar

den boxed-viften funker helt ok...går fint å overklokke litt med den også!

Det er bare PCI-E skjermkort som funker på det hovedkortet!

Og, i SLI er det geforce-kort som funker...f.eks. 6600GT.

Men, om du skifter hovedkortet til et som støtter AGP så slipper du å skifte skjermkort.

Lenke til kommentar

problemet da er at da må jeg gå opp i pris, som ikke har like bra netverk eller gå ned i pris og ha noe helt uten netverk og et sugen integrert skjermkort , altså da er det jo like greit å satse på et nytt et, og jeg vet ikke helt om det litt dyrere støtter AGP kort heller

Lenke til kommentar

Både det Gigabyte-kortet og MSi som anbefales over er bra kort. En liten fordel med MSi er at du "får med" et trådløskort i pakken.

Husk at hvis du har tenkt å gå for nForce 4 så er det ikke mye vits i å kikke på priser nå, da kortene nok ikke kommer før etter nyttår. Dermed kan prisene ha endret seg drastisk.

Mitt råd? Går for deler som er på lager, billigeste Winchester CPU og bra minne så du kan klokke uten å stoppes av minnet.

Har selv det MSi-kortet, en 3200+ og PQI minne. Kjører på 230FSB, dvs. 2.3GHz. Det skulle i følge min hoderegning tilsvare ca. 3600+

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...