lilleninni Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Hei. jeg skal kjøpe ny pc over jul. den skal brukes til studiearbeid, se på videofiler over tv, spille sims 2 og Larry, samt andre enklere windows-spill og -oppgaver. har 17" LCD-skjerm og trådløs desktop fra før. Ønsker helst å la butikken bygge pc'en, dvs alt må være fra samme nettbutikk. (Har et par unge menn jeg sikkert kan overtale til å sette sammen for meg hvis det blir mer enn en kasse øl billigere enn at nettbutikken monterer...) Vil gjerne ha godt med lagringsplass, og minst mulig ventetid på forskjellige oppgaver. Også vil jeg helst kunne vente et par år med å oppgradere det aller meste... PC'en skal dessuten stå på soverommet, så det er en fordel om den ikke bråker for mye. Må ha mulighet til å fylle på med harddisker når det blir fullt. Må ha minst 200 Gig fra starten av. Og flust med USB-porter, siden alt jeg har av periferiutstyr er USB-basert... Budsjettet er på 9500 kr. en siste ting: vil ha sort eller sølvfarget kabinett... må matche resten av interiøret... Også er det fint om noen kan fortelle meg hva slags duppeditt jeg trenger for å koble sammen med den bærbare pc'en og kunne flytte filer mellom de to maskinene... Helst få begge på samme skjerm og tastatur og sånt, hvis det ikke blir svindyrt... Håper noen kan hjelpe meg... Bestillingen sender jeg når studielånet er på konto i januar, så dere har god tid til å bli enige på mine vegne... Lilleninni edit: trenger ikke dvd-brenner, men cd-brenner og dvd-spiller er kjekt å ha... Endret 5. desember 2004 av lilleninni Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Man får jo helt ok DVD brennere til 5-600kr så jeg ville anbefalt deg å kjøpe det når du først skal ut med penger. Du kommer til å angre om du ikke gjør det nå, trust me Eksempel på brenner - Skal ha den selv og den fikk god omtale av testpanelet her på hw.no Jeg har satt opp et forslag til pc for deg om du trykker på denne linken - Eneste er at jeg vil heller foreslå denne ram brikken istedenfor 256x2 av samme. De hadde ikke med brikken i prisguiden så derfor ble det slik men jeg har hvertfall satt opp et godt forslag etter min mening. Ka du tru ? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Ka du tru ? Jeg tror du bør dele handlevognen og endre linken! Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Ka du tru ? Jeg tror du bør dele handlevognen og endre linken! Ahh, my bad LINK - Nå skal den funke tror jeg Lenke til kommentar
lilleninni Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Man får jo helt ok DVD brennere til 5-600kr så jeg ville anbefalt deg å kjøpe det når du først skal ut med penger. Du kommer til å angre om du ikke gjør det nå, trust me Eneste er at jeg vil heller foreslå denne ram brikken istedenfor 256x2 av samme. OK da, så er det vel lurt med dvd-brenner, jeg bare ser ikke helt hva jeg trenger den til, har savnet cd-brenner 2 ganger siden jeg kjøpte bærbar pc for halvannet år siden... også hadde jeg vel helst tenkt meg 1024 mb ram... dessuten: er disse listene prisen med eller uten montering? lilleninni Lenke til kommentar
lilleninni Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Hei igjen. nå har jeg laget en forsøksvis handleliste, ser det OK ut eller er det noe som akutt mangler for at det skal henge sammen? Allround-PC som dere ser har jeg en god del igjen før jeg når budsjettrammen på 9500,-... hva bør jeg "fylle på" med? lilleninni Lenke til kommentar
^Elg^ Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Kjøp Dual-ram isteden, det er jo enklere og billigere. Dessuten bør du bytte ut kabinettet, velg hva som helst, bare ikke q-tec. Personilg ville jeg gått for 3000+ istedenfor 3200+, og heller kjøpt et litt dyrere skjermkort... Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Man får jo helt ok DVD brennere til 5-600kr så jeg ville anbefalt deg å kjøpe det når du først skal ut med penger. Du kommer til å angre om du ikke gjør det nå, trust me Eneste er at jeg vil heller foreslå denne ram brikken istedenfor 256x2 av samme. OK da, så er det vel lurt med dvd-brenner, jeg bare ser ikke helt hva jeg trenger den til, har savnet cd-brenner 2 ganger siden jeg kjøpte bærbar pc for halvannet år siden... også hadde jeg vel helst tenkt meg 1024 mb ram... dessuten: er disse listene prisen med eller uten montering? lilleninni det er ddr 2 ram. ville heller hatt 1024 ddr1 ram istedenfor. Lenke til kommentar
lilleninni Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) det er ddr 2 ram. ville heller hatt 1024 ddr1 ram istedenfor. noen gode forslag? gjerne med en link? lilleninni edit: dessuten lurer jeg på om det er en god ide å ha en egen harddisk til operativsystem o.l.? kommer til å fylle opp lagringsdisken med dill, så da vil det vel gå saktere av den grunn, har jeg hørt... noen synspunkter? og evt forslag til en OK 40G-disk som ikke er svindyr? (raptor er relativt uaktuelt) Endret 7. desember 2004 av lilleninni Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå