Gå til innhold

Black Mesa : Source

96 stemmer

1. 1. Hadde du spilt det originale Half-Life 1 før du prøvde Black Mesa?

• Ja
      91
    • Nei
      5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja da fikk jeg omsider kommet meg igjennom denne helt fantastiske MOD`en jeg også. Dette var stort om jeg får si det forsiktig.

Ser flere her klager på ytelseproblemer i siste del, her gikk alt på skinner og det var silkemykt. Maskinvaren ser dere under profilen min.

Fikk også lyst til å hugge tak på HL2 nå, er mange år siden det ble spillt igjennom det også.

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg skutt ned denne hellien? Har prøvd 7 raketter med rocketlauncheren uten nytte. Har ikke mer ammo på lasergunnen heller.

2012-09-25_00001.jpg

Joda, det helikopteres skal ned, for det skal fjerne noen stein så du kan komme videre. Det er bare å plaffe løs på det med rocketlauncher. Det er flere shells i en kasse du må åpne, noe frem og til venstre for der du er på bildet ditt.

Lenke til kommentar

Er igang med å spille, og har kommet meg til "We've Got hostiles!"

Fantastisk bra mod, men om jeg skal klage litt, så er det att jeg får ganske mye fps drop selv med et 7970, og freezes der fps plutselig havner på 60 noen sekunder, for så å gå til 119 igjen, .f.eks når en fiende dukker opp, eller jeg kommer til et nytt område så kommer denne fps droppen og laggen.

Finnes det noen innstillingerfor å bedre dette, eller får jeg ikke gjort noe med det?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Hvordan får jeg skutt ned denne hellien? Har prøvd 7 raketter med rocketlauncheren uten nytte. Har ikke mer ammo på lasergunnen heller.

2012-09-25_00001.jpg

Bruker du laser styringsmodus på den? Tok meg 4 eller 5 direkte hits, så var det ferdig. Siktet dog på propellen på alle, men vet ikke om det utgjør noe.....

Får bare si som andre her, fy flate for en mod. Kjøpte i 2004 en Half Life 2 collector's Edition til 1099 kr med Half Life: Source (kjøpte den kun for det spillet, da jeg hadde HL2 fra før), og makan til skuffelse har jeg aldri opplevd. Derfor er det på tide noen tok ansvar og ordnet et skikkelig spill. (Var da for ung til å ha VISA, så kunne ikke kjøpe spill i Steam. Fikk en kul t skjorte og en bok da i tillegg :p)

En skikkelig stor takk altså til de som har laget spillet, dette er et spill som kommer til å bli spillt i mange år fremmover.

Endret av G-Man™
Lenke til kommentar

Secondary fire skrur av og på laserguiding... Ser du en rød prikk der du sikter (laseren), så er det på... Jeg har bindet secondary fire til Space, tror kanskje det er høyre museknapp som standard. Vet ikke om det heter secondary fire heller...

Laser guiding fungerer slik at du skyter ut raketten, så kan du styre hvor den går med å peke laseren på målet ditt... Dette betyr at du kan skyte fra bak et hjørne, så bevege deg ut fra hjørnet, og styre raketten rundt hjørnet, hvis du skjønner.

Uten dette på vil raketten bare gå rett frem når du skyter det ut.

Laser guiding er veldig greit for å treffe slikt som et helikopter som flytter seg hele tiden. Raketten er jo veldig treg til å nå målet sitt, og slik kan du følge målet ditt med laseren, så treffer du...

Endret av jale
Lenke til kommentar

Å skyte raketter på lang avstand mot "ladestasjoner" for liv og HEV var ikke uvanlig. Så f.eks mens du hoppet ut et vindu på crossfire sendte du en rakett gjennom et annet vindu til ladestasjonen du ser på 1:15 i denne videoen:

Her er et eksempel på hvordan et 15-20-manns game i HL kunne bli.

Lenke til kommentar

Dette er bare så sinnsykt bra spill! Dere som har spilt en del, er det like langt som det orginale HL? Husket jeg brukte evigheter på å runde, men elsket hvert sekund! :green:

Foreløpig manglar dei 3-4 siste kapitlene, altså dei som føregår på Xen. Resten vil forhåpentligvis dukke opp seinare.

Ellers er heile spelet der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...