Gå til innhold

Black Mesa : Source

96 stemmer

1. 1. Hadde du spilt det originale Half-Life 1 før du prøvde Black Mesa?

• Ja
      91
    • Nei
      5

Anbefalte innlegg

Er dette ikke hele spillet? Hvor mye er det som mangler?

http://en.wikipedia....ife_(video_game)#Story

Omtrent 15%(?) mangler, men det foregår i helt andre grafiske omgivelser og har en hel del problemer som jord-delen ikke har, så det krever nok en uproporsjonal mengde arbeid, så det er bra at de valgte å lansere uten.

Håper de siste 15% som mangler blir gitt ut da, og ikke om mange år, hvis ikke så syns jeg hele vitsen med å spille denne modden er borte for min del, da jeg heller bare kunne fullført Half-Life: Source i stedet for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo klart at et singleplayer fokusert spill ikke kan bli en suksess. ...

Nei, det er klart, men det er jo trist! Black Mesa har nok blitt så bra som det har blitt fordi dei har satt seg svært høge mål, mål som dei kan innfri sidan dei har gjort dette på fritida og ikkje har hatt økonomiske grunnar for å få det ut før. Skulle berre ønske utviklarar av nye spel også tok seg tid til å lage pinnane på strauminntaket på TVen...

Lenke til kommentar
Håper de siste 15% som mangler blir gitt ut da, og ikke om mange år, hvis ikke så syns jeg hele vitsen med å spille denne modden er borte for min del, da jeg heller bare kunne fullført Half-Life: Source i stedet for.

Kan du ikke bare hoppe til Xen i HL:S dersom du føler for å spille den delen nå? Eller spill hele spillet slik at du kan sammenligne de to og virkelig sette pris på hvor bra BM er.

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare hoppe til Xen i HL:S dersom du føler for å spille den delen nå? Eller spill hele spillet slik at du kan sammenligne de to og virkelig sette pris på hvor bra BM er.

Hvordan skal jeg hoppe rett til Xen i HL: Source? Kan jeg bruke samme save-fil fra BM? Men poenget mitt var at jeg kunne like så greit begynt på HL: Source i stedet for før jeg spilte BM og spilte meg langt i det hvis det ikke var mulig å fullføre det. Nå vil jo bare den overgangen fra oppussa grafikk til ''ok'' grafikk bli for ekkel, tror jeg... :-(

Lenke til kommentar

&--#60;snip&--#62;

Følg rullebåndene så kommer du til rett plass til slutt :)

Edit: Ally1987, jeg kunne velge hvilken level jeg ville starte på i HL: Source da jeg bestemte meg for å spille gjennom det for en ca. to uker siden. Før det så hadde jeg kommet fram til der hvor du er ute første gang(tror jeg). Så jeg vet ikke om det er noe nytt, men for meg gikk det an å velge. Jeg hoppet over intro sekvensen også den gangen siden den er noe lang.

Endret av Saapa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Følg rullebåndene så kommer du til rett plass til slutt :)

Fant ut av det gjennom en video for en liten stund siden, men så startet jeg på nytt.. ^^

Lenke til kommentar
Hvordan skal jeg hoppe rett til Xen i HL: Source?
Jeg har ikke HL:Source, men dette er hva du kan skrive i vanlige HL i console:

sv_cheats 1

map c4a1

impulse 101

give item_longjump

Du er nå akkurat i den situasjonen du hadde vært etter å ha gått gjennom portalen i slutten av BM.

Men poenget mitt var at jeg kunne like så greit begynt på HL: Source i stedet for før jeg spilte BM og spilte meg langt i det hvis det ikke var mulig å fullføre det. Nå vil jo bare den overgangen fra oppussa grafikk til ''ok'' grafikk bli for ekkel, tror jeg... :-(

De har gjort mye mer enn å bare pusse opp grafikken.
Lenke til kommentar

Og rommet med hengende containere som man må hoppe over er like idiotisk og unøyaktig som alltid. Insta-death om man bommer og faller ned såklart. HL var aldri ment å være et plattformspill.

Prøvde 5-6 ganger, bomma hver gang på et eller annet hopp og daua. Quit.

Lenke til kommentar

Og rommet med hengende containere som man må hoppe over er like idiotisk og unøyaktig som alltid. Insta-death om man bommer og faller ned såklart. HL var aldri ment å være et plattformspill.

Så vanskelig var det ikke. Klarte det på andre forsøk. Tålmodighet er viktig her :p

Lenke til kommentar

Det handler definitivt om tålmodighet og nøyaktighet. Jeg falt ned noen ganger jeg også, men sprint+hopp=suksess.

Slike saker er greit å bruke quick save/load på for å spare blodtrykket.

Lenke til kommentar

Måtte noen forsøk til her også, men det går lettere når du blir vandt med å kombinere sprint+hopp for lengre hopp. Er en liten teknikk som må til. Her er quicksave og quickload bindet til forward/backward på siden av musen :) HL1 krever noen forsøk i enkelte situasjoner...

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar .Ok, Googlet meg opp på Source SDK Base 2007, så jeg trenger altså det. Men her er dillemmaet mitt. Jeg har treg nettlinje hjemme. Med limit på 12 giga i mnd. Men i dag er jeg borte. Så jeg tenkte jeg kunne laste ned alt jeg trenger til BM nå :) . Men er det mulig å laste ned Source SDK Base 2007 utenfor steam? Torrent eller nedlasting side ett sted? Eller kan det bare gjøres over steam? Om jeg laster det ned gjennom steam på min bærbare, har jeg noen mulighet til å overføre det fra den bærbare til stasjonære senere?

Takker for alle tips :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...