Gå til innhold

Nye directX versjoner a,b,c ?

Mekkeren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du lurer på om du kan kjøre DX9c på ditt skjermkort, så er svaret ja. Det er ikke noen sammenheng mellom DX-versjonen og støtte i skjermkortet. Det går også fint å kjøre DX9c på et skjermkort som kjører DX7 eller DX8 i maskinvare. Riktig nok med redusert ytelse, fordi poenget er at det som støttes i hardware på skjermkortet belastes ikke annen maskinvare.

Lenke til kommentar
Hvis du lurer på om du kan kjøre DX9c på ditt skjermkort, så er svaret ja.  Det er ikke noen sammenheng mellom DX-versjonen og støtte i skjermkortet.  Det går også fint å kjøre DX9c på et skjermkort som kjører DX7 eller DX8 i maskinvare.  Riktig nok med redusert ytelse, fordi poenget er at det som støttes i hardware på skjermkortet belastes ikke annen maskinvare.

okay,takk for svar.. jeg visste jo self også at det ville gå, men hvis kortet egentlig ikke støtter det så får man som du sier enten redusert ytelse eller alt blir litt monga og ikke virker som det skal. det har jeg prøvd selv engang, innstallerte DX9.0 på et skjermkort som egentlig bare støttet DX8.1 og da ble alt bare tull og jeg mistet også ytelse, så måtte gå tilbake til 8.1 igjen.

så vil at alt skal være sånn som det skal være. så om den støtter DX9.0c så er det jo greit. :)

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
Vel hvis alle spill funker kan du jo bare la ting være som det er, if it aint broke dont fix it. Men jeg tviler på at du vil miste noe ytelse på å oppgradere dx fra 9 til 9c

jo forsåvidt så virker alt som det skal og er fornøyd med det, men hvis jeg skal klokke skjermkortet med "ATI TOOL" så er det en slik innstiling der, der man kan sjekke for artifacts etter man har klokket litt, slik at man er sikker på å ikke få artifacts. MEN får også få kjørt denne såkalte artifacts testeren må jeg har enten DX9.0b eller 9.0c (husker ikke helt). ellers så er det ingenting jeg trenger DX9.0c til. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...