Torjus Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Satt og kjedet meg og laget denne: http://www.keepitsimple.tk/ (Se vekk ifra koden, ja det er FP) Va tycks? Hva kan jeg forbedre? Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Vel.. jeg er ikke noen kritiker, men: - alt for liten skrift - de to boksene var for langt fra hverandre - forvirrende bakgrunn Prøv å sette boksene nermere, skifte bakgrunn og kanskje sette en border rundt boksene? EDIT: Likte headeren though Endret 5. desember 2004 av Rippo Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Når jeg går inn på en side forventer jeg nærmest at jeg skal se rett på skjermen og finne innholdet. Du har gjort stikk motsatt, og satt en del nede til venstre, og en oppe til høyre. Orginalt? Tja. Brukervennlig? Nei. Bakgrunnsmønsteret var dominerende i forhold til resten av siden egentlig. Gjør den mer anonym. Mørk turkis, grønt, hvit, svart og oransje? Hold deg til et mindre antall farger, og farger som passer litt bedre sammen. Siden blir for meg veldig liten, og jeg kjører i 1280x1024 oppløsning. Fet skrift på hover gjorde seg ikke noe særlig. Menyen "lever" jo når man navigerer på den... Linkfargene var ikke pene, prøv å få litt system på fargene. Alt bør i grunn gå til alt for å si det sånn. Til og med thumbene er små, alt er smått på siden. Alt innholdet er i brødtekst, hvor er overskriftene? De gjør i hvert fall så siden får et visst oppsett. Mitt tips, lag siden større, sentrer den, ta vekk det grønne monsteret på motsatt hjørne. Finn frem til farger som passer sammen, samt en kledelig meny. Vet at det hørtes utrolig standard ut, og muligens slik mange andre sider er bygd opp. Men selv om det er greit å prøve et orginalt oppsett som du har prøvd på her, så kan ikke det gå utover brukervennligheten, det er i grunn den som må komme i første rekke... Endret 5. desember 2004 av Sigmoideus Lenke til kommentar
opticus Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 kommer ikke inn på siden..... Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 - Hvorfor har du tre framer? Er det noe som blir laget automatisk av dot-tk? - Koden din er, for å si det rett ut, ikke så veldig bra. Jeg kjenner igjen FrontPage-koden med AutoId-numrene, tabellene, font-taggene og det hele. Jeg råder deg på det aller sterkeste til å lære deg å kode manuelt. Det vil du ha mye glede av i framtida, og det vil gi deg muligheten til å lage langt bedre websider. - Du sier i emnetittelen at siden er spesiell. Men la meg påpeke at selv om den kanskje er (litt) spesiell, betyr ikke det at det er en god løsning du har valgt. Jeg synes rett og slett alt ser malplassert ut. Det første som slo meg var at det måtte være FireFox som ikke viste den slik du hadde tenkt. Etter en skjekk i IE fant jeg dog ut at den så rimelig lik ut der. Svart på hvitt: Hold deg til noe litt mer standard. Det er heller ikke så spesielt å sette siden nede i et hjørne. Jeg ser mer spesielle sider hver dag. - Jeg kunne godt ha tenkt meg noe større marginer/paddinger og større skriftstørrelse. - Hover-effekten i menyen din liker jeg dårlig, fordi den får hele menyen til å røre på seg. Lag heller en effekt som lar resten av menyen stå rolig. - Linkene er vanskelige å se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå