Gå til innhold

Halo2 komplett etterligning av Perfect Dark?!

Anbefalte innlegg

For alle dere som ikke har kjennskap til Perfect Dark (har en følelse får at det er ganske mange), så var det blant de beste skytespillene laget for N64! Det var ekstremt high-tech for alderen! Anbefalt og teste! Meg og en kompis spilte det nettopp, det er så til de grader HALO2!

-----------------------------------------------------------------------

Likheter

1. Ghost'en (ekstremt lik)

2. Våpnene (det er de HELT samme våpen, smg,plasma osv)

3. Dual våpnene

4. Du kan slå med våpnene (ikke veldig vanlig)

5. At du kan spille cop-op (ekstremt uvanlig for et så gammelt spill)

6. Banene (måten de er laget på)

Det finnes masse flere likheter, men de over er de som virkelig lyser fram!

Det er to muligheter!

1: Skaperne av Perfect Dark har join'et Bungie

2: Skaperne av Perfect Dark saksøker Bungie (noe de ikke har gjort)!

ps: Perfect Dark kommer til xbox snart, GLEDER MEG :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke helt uvanlig at spilleutviklere henter inspirasjon fra andre spill, men tror ikke at dine "likheter" er så like som du skal ha det til... i alle fall helt bak mål å kalle halo2 en komplett etterligning av Perfect Dark!!

Spørsmålet er; har du rundet Halo2?

Likhetene du sikter til er jo så diffuse at selv min mor ville ha ledd hjertelig av deg....

Merkelig at ingen av anmelderne har bemerket dette, anmeldere jeg mener er rimelige kompetente folk, som jeg setter min lit til når det gjelder kvalitet på spill!

Komplett etterligning av Perfect Dark....tror jeg må le meg til sengs :D

Skyt meg hvis jeg tar feil, men om noen er enig, så blir jeg lettere sjokkskadet...

Ps: gleder meg også til Perfect Dark ankommer vår alles kjære box :yes:

Lenke til kommentar

halo 2 er langt i fra eterligning av perfect darck......... halo har jo en helt annen historie bak seg!! runna halo 2 på 3 dager og halo 2 er langt i fra eterligning av perfect darck kanskje de har tatt noen ideer derfra det er det jo masse spill som gjør stjeler noen ideer og sånt men det ække eterligning!! :no:

Lenke til kommentar

Perfect Dark startet da Elektonic Arts kjøpte opp James Bond Rettighetene fra Rare. Folka på Rare lagde Perfect dark, og siden når Rare ble oppløst så har mange av de ansatte blitt med på Free Radical sitt løp på å lage Time Splitters. Det er derfor Time Splitters har så veldig likt gamplay som vår elskede GoldenEye.

Så jeg Tviler på at de har hatt noe å gjøre med Bungie.

Men det går helt fint ann å stjele ideer, da har takk og lov Halo Stjålet fra riktig sted :thumbup:

Endret av Snake Eater
Lenke til kommentar
For alle dere som ikke har kjennskap til Perfect Dark (har en følelse får at det er ganske mange), så var det blant de beste skytespillene laget for N64! Det var ekstremt high-tech for alderen! Anbefalt og teste! Meg og en kompis spilte det nettopp, det er så til de grader HALO2!

Likheter

1. Ghost'en (ekstremt lik)

2. Våpnene (det er de HELT samme våpen, smg,plasma osv)

3. Dual våpnene

4. Du kan slå med våpnene (ikke veldig vanlig)

5. At du kan spille cop-op (ekstremt uvanlig for et så gammelt spill)

6. Banene (måten de er laget på)

Det finnes masse flere likheter, men de over er de som virkelig lyser fram!

Det er to muligheter!

1: Skaperne av Perfect Dark har join'et Bungie

2: Skaperne av Perfect Dark saksøker Bungie (noe de ikke har gjort)!

ps: Perfect Dark kommer til xbox snart, GLEDER MEG :thumbup:

"ps: Perfect Dark kommer til xbox snart, GLEDER"

Perfekt Dark har ikke fått utgivelses dato til Xbox og d er flere som hevder at det kommer på Xbox 2, så d er nok desverre litt for tiligt å komme med sånne påstander

Lenke til kommentar

Jess jess, streit dette her folkens men hør:

Mr.Duckhunter, kansje morra di ler av seg hue på grunn av det, men i så tilfelle må det vere at hun kansje ikke er så spillintusiast som deg selv. Eller spiller hun????-_-....

Uanz, dette er noe som kom i fra GamesMaster, et spill magasin, som sikkert de fleste spillere kjenner til. Der stod det at etter de hadde testa ut spillet, var PerfectDark det første de tenkte på. Grunnene til dette var som jeg skrev over her oppe. Seff stod det også at det var anderledes for hvist det hadde hvert som Mr.Mobilefreek sier, "Ikke samme historie" så hadde Bungie hvert på gjordet allerede.

Selvfølgelig er spillene totalt forskjellige, men før dere åpner kjeften så ber jeg dere spille PerfectDark og runne dette spillet. Kansje i det kjedeligste laget nå som grafikk kravene er mye større enn på den tiden, men hvist dere har noe i mot GamesMaster sine påstander så spill det først.

Jeg er ganske enig med at spillet Perfect Dark er ganske likt og ulikt på mange måter, og ja, spill utviklerne henter ideer ifra hverandre. Men det er forskjell på å "Hente Ideer" og "Kopiere", et godt eksempel er som vi alle vet, U-Lands kles merkene Phillips = Phillibs.

Stjeling eller låning???????

Lenke til kommentar

Hei!

Jajja, ser ut som vi trenger en expert her ja!

Altså, Arsenal_rules, Halo2 er en slags kopi av Perfect Dark hvist du tenker deg om, helt klart enig. Men Halo2 er også noe for seg selv da, der er jo ikke helt sant at det er en REIN kopi. Men alle dine påstander har hvert helt, HELT klare og jeg har selv spillt PerfectDark i over 2 år så jeg vet va jeg snakker om. Dette med Halo2s Ghost og Perfect Darks Slight Hunter er en HELT klar kopi, det er nesten litt skummelt. Men bungie ordner det litt opp med alle de andre Transport Maskinene deres. "Dual Guns" er kansje ikke så kopiert av perfect dark siden det er andre skyte spill som har den samme funksjonen, Time Splitters er et godt eksempel på det (MEN IKKE GLEM AT DE SOM HAR LAGET TimeSplitters ER DE SAMME SOM HAR LAGET PerfectDark) så bungie har kopiert Rare sine spill kunskaper. Jeg kunne sitte her ganske lenge å snakke om de tingene som er like og ikke like men tror jeg sparer meg for den slags bry.

Det eneste som jeg egentlig har å si er det at Halo2 ikke har noe særtrekk. Det er ingenting som er spesiellt for spillet. Med en knus dårlig historie, de tre "Profetene" som er klare kopier av StarWars episode 1 sine Disipler og åpnings musikk som er tatt rett fra filmen TheDayAfterTomorrow så er det ikke mye som gjenstår. En sil tynn slutt som viser deg at om 10 år så er Halo7 på markedet og en knapp Fiende Skarphet. Andre ting som CovenantScorpion står det "Skrevet" StarWars BattleTank på. Ellers er Warthoggen brukt i alle slags filmer og spill. Sverdet som er tatt rett ut fra StarCrafts Zealot Laser Weapon OG StarWars LightSaber, en slags blanding, er garantert tynt. Dobbel SMG = PD CSPI15 (Perfect Darks sine Automat Pistoler, er så sinnsykt like at jeg gruer meg til å spille Live for du alltid begynner med dem, UOPFINNSOMT!!). En annen ting, helt i begynnelsen så begynner Halo2 med straffe saken av den tapte kriger som ikke klarer å forhindre menneskene i å ødelegge Halo (Ringen), de kaller det, "The Concuil", plinger der noen bjeller??, ivertfall hos meg, STAR WARS CUNCUIL, både StarWars 1 og 2 har dette. Covenant Uniformen og annsiktet deres er tatt fra Predator. Og ellers andre store ting som Aliens og StarShipTroopers.

Spillet er en komplett samensurie av alle de viktigste og mest berømte Spill/Filmer som er laget i alle tider.

Selvfølgelig skal vi ikke bare slagte Halo2 men hvist du trekker disse "Tråene" som jeg kaller dem for, så river du spillet i filler.

Sorry Halo2 eller Xbox geeks men... noen må åpne øynene deres... og før dere sier noe tilbake, så vil jeg at dere skal gå å sjekke det som jeg sier.

PS: Chelsea Rules, ikke Arsenal.... :tease:

Lenke til kommentar

Joana Dark som er hoverpersonen i PD er jo kvinne.

Robot fyren i Halo er intet kjønn(?)

Du kan fly og kjøre bil i Halo, noe du ikke kan i PD, untatt slik en månebil.

Syns ikke det ligner i det heletatt, selv om jeg har spillt begge spillene.

Lenke til kommentar

Vel, vil fortsatt ikke si meg enig i at Halo2 er en KOMPLETT kopi av Perfect Dark!

Kan strekke meg til å se at det er lånt en og annen ting...

HSFBiOhAzArD; The Concuil = Rådet som i Rådbyggning, atså er dette Rådet til The Covenant, og hvis det er et råd må det vel nødvedigvis også kalles Rådet = The Concuil....ser ikke helt hva Bungie skulle kalle det for ellers...hva med tipserene (The Clues) som i å gi et tips, for et råd og et tips er jo en side av samme sak!!

Profeter og disipler er jo helt klart ikke en likhet.... bortsett fra at tallet tre går igjenn!

Arsenal_RULES: Mora mi spiller ikke nei, derfor vil det jo være ekstra sensasjonelt om hun skjønner at det vil være feil å påstå at Halo2 er en komplett etterligning av Perfect Dark, og til og med ler hjertelig av det....skal presentere henne for denne tråden og se hvilke reaksjoner jeg registrerer :D

Ja, til de grader overdrevet dette innlegget, men vil bare få fram at det er en grunn til at ting heter hva de heter ;)

Edit: Skriveleif

Endret av Duckhunter
Lenke til kommentar

bare for å si det så har det faktisk vert coop på spill i mange platformere på tv spill helt fra sega 8-bit og andre konsoller. Du har også for eksempel rainbow six og andre spill som man også har coop på, så kom ikke her og si at det var noe rare fant opp. Og vær så snill, ikke si at profetene er kopi av star wars.. da kan man klage på alle spill som har profetier eller profeter og si at det er kopi fra bibelhistorie. Og det med predator greiene. Hvordan kan du mene at det er en total kopi av predator draktene nå man ikke har shoulder gun(den laseren på skuldra), spydet eller disc bladen?

min mening er at halo 2 er det feteste fps til noen konsoll, uansett om man mener at det er kopier! :cool:

Perfect dark blir også kult :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...