Gå til innhold

Feilmelding, film-mappa fucka?

Anbefalte innlegg

Heisann :cool:

Som dere sikkert skjønner er det noe riv ruskende galt i filmmappa mi, der den ligger inne på disk D (til null betydning). Det som er så rart er at når jeg klikker meg inn i mappa kommer det en feilmelding opp, og så fjernes mappa automatisk. Inne på denne D-disken min ligger det flere andre mapper, og herkommer jeg inn glatt, men det er noe med den film-mappa. Hva kan være galt, og hva kan jeg gjøre for å fikse det? :hmm: Btw, har kjørt mappa gjennom virusscan.

Feilmeldinga sier følgende:

Windows Explorer has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience.

Er formatering eneste utveg?

Takker for alle svar :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antagelig er en av filene dine i den mappa korupt og windows får en kritisk feil. med en gang du kommer inn på mappa så skrur du av thumbnails og går heller over på icons eller.no da skal ikke feilmeldingen komme. så er det bare å finne den riktige filen og slette den. btw du kan fortsatt jobbe i windows og se på filmer med den erroren i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Du bruker sikkert å vise filene som thumbnails. Sett til view by list eller details.

Tenkte på det samme jeg også. Hadde det problemet en gang. Viste seg at det bare var en film som var fucka.

Edit: Det du må gjøre er å sette på details og så trykke X på mappen, før du fjerner feilmeldingen. Så kan du trykke vekk feilmeldingen. Neste gang du åpner mappa er alt fint. Da kan du evt fjerne filen som er korrupt slik at du kan ha thumbnails igjen.

Endret av KlabbTass
Lenke til kommentar

hmm får du byttet navn på filmmappen din?? eller flyttet den?

Hvis ikke det går mener jeg det går an å gå inn i regedit, finne

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\ {87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE 6850DC73E}\InProcServer32

Og så slett den..

det er xp du har?

Har gjort dette på min egen pc, hadde problemer med å komme inn i en filmmappe, så forsøkte jeg dette og det fungerte, fikk ikke slettet mappe eller skifte navn.

Dette kom opp for det var noe feil med filmen jeg hadde..

Lenke til kommentar
Du bruker sikkert å vise filene som thumbnails. Sett til view by list eller details.

Tenkte på det samme jeg også. Hadde det problemet en gang. Viste seg at det bare var en film som var fucka.

Edit: Det du må gjøre er å sette på details og så trykke X på mappen, før du fjerner feilmeldingen. Så kan du trykke vekk feilmeldingen. Neste gang du åpner mappa er alt fint. Da kan du evt fjerne filen som er korrupt slik at du kan ha thumbnails igjen.

Woho, da var det ordnet igjen :yes::w00t:

Takker for alle svar, hva skulle jeg gjort uten dere? :love:

Lenke til kommentar

Woho, da var det ordnet igjen :yes::w00t:

Takker for alle svar, hva skulle jeg gjort uten dere? :love:

Du kunne brukt et annet forum, gått til en datakyndig kompis, lokal datasupport, formatering. Bare for å nevne noen alternativer.

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...