Gå til innhold

rabatter hos komplett?

Anbefalte innlegg

litt dårlig tittel men, skal bestille utstyr for nesten 20.000,- fra komplett etter nyttår, og lurte på om de da yter litt ekstra?

slenger med ekstra kabler eller slår av litt på prisen. I vanlige gå inn butikker så er det jo ganske lett å få selgeren til å slå av eller noe sånt. Hvordan funker slikt over nettet?

Noen erfaringer?

Hvordan er andre webshopper?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He he.

Tror mange har handlet for 20 000 og mer i en webshop uten å få rabatter gitt. De prisene som er på web er så presset at de ikke kan gi rabatter som oftest.

Tror du må nærme deg ganske mye mer hvis du skal få rabatter gitt.

Lenke til kommentar
litt dårlig tittel men, skal bestille utstyr for nesten 20.000,- fra komplett etter nyttår, og lurte på om de da yter litt ekstra?

Når man handler med VISA/mastercard ol. må selgeren betale gebyr for salget som jeg tror beløper seg til 3-4+% av salgsummen.

En fremgangsmåte er å tilby nettbutikken cash i steden for (true med å handle med VISA[hvis man har muligheten]) så kan dere dele fortjenesten.

F.eks. i ditt tilfelle kan komplett tjene 800 kroner dersom du handler med kort.

Har ikke noen eksakt prosentsats for hva VISA tar i gebyr, tipper dette varierer med volumet til butikken og at komplett derfor har lavere gebyrer enn andre aktører.

Lenke til kommentar

Når man handler med VISA/mastercard ol. må selgeren betale gebyr for salget som jeg tror beløper seg til 3-4+% av salgsummen.

En fremgangsmåte er å tilby nettbutikken cash i steden for (true med å handle med VISA[hvis man har muligheten]) så kan dere dele fortjenesten.

F.eks. i ditt tilfelle kan komplett tjene 800 kroner dersom du handler med kort.

Har ikke noen eksakt prosentsats for hva VISA tar i gebyr, tipper dette varierer med volumet til butikken og at komplett derfor har lavere gebyrer enn andre aktører.

Du mener vel 3-4 kroner nå tenker jeg, som det er vanlig at visa belaster kunden med på alle Visa kjøp. Komplett.no må vel betale litt til visa for å ha webløsningen deres på siden sin men tror nok ikke det er snakk om prosenter her nei.

Lenke til kommentar
Du mener vel 3-4 kroner nå tenker jeg, som det er vanlig at visa belaster kunden med på alle Visa kjøp. Komplett.no må vel betale litt til visa for å ha webløsningen deres på siden sin men tror nok ikke det er snakk om prosenter her nei.

Som EskimoBOB link viser så er det litt mer enn 3-4 kroner (500-600 kroner).

For mine VISA kjøp i desember får jeg 0,5% "utbytte" fra Bankia bank. DVS. en handel på 20 000 kroner medfører at jeg faktisk tjener 100 kroner dersom jeg bruker VISA isteden for å betale med kontanter. (helt gebyrfritt og regningen UTEN renter må betales før 20 januar. For orden skyld betaler jeg heller ikke noe for å ha kortet, nok reklame :whistle: )

I Norge er det ikke lov å gjøre påslag pga serviceavgiften brukerstedene betaler til VISA. Derimot er det svært vanlig i utlandet (Øst-Europa, Asia osb.) at de tar et påslag på 3-4% dersom du betaler med kort i steden for hard cash.

Lenke til kommentar

Tror det er en generell misoppfattning at marginene i databransjen er så lave.

På minne, hovedkort, cpu osv er det meget lave marginer. Men på kabinetter, vifter, kabler, høytalere og slike ting er det enorme marginer. Kjenner en som får innkjøpspris på komplett og han fortalte at han betalte 40kr for et høytalersett til 300,- Så det er absolutt verd å prøve å prute.

Endret av Signatur
Lenke til kommentar

Netshop er de eneste jeg har sett operere med tilbud, både uoffisielt over mail, og offisielt ved egen kolonne i ordreoversikten (når man er logget inn). Jeg lurte på å kjøpe meg et Lian Li-kabinett og en OCZ PSU for en stund siden, og sendte da en mail til Netshop. Spurte om de kunne gi en litt snill pris på dette, og da fikk jeg tilbake en tilbudsordre med rundt 200,- i avslag. Syns jeg å huske.

kan godt hende noe liknende vil gå fra Komplett. Men send da komplett vareliste, og spør om en god pris. Komplett vil uansett vurdere samlet fortjeneste utfra hvilke og hva slags varer det er, og kan muligens gå litt ned i pris.

Men hvis du f.eks skal ha CPU, harddisk og RAM tror jeg ikke de har en krone å gå på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...