LaStrada Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Hei! Jeg trenger en ny bærbar, den jeg har (HP omnibook 6000, 845 mhz) begynner å bli slitt. Så det jeg lurte på var hvilken bærbar pc som ga mest for penga? Denne kommer først og fremst til å bli brukt til skolebruk, men også litt spilling, webdesign o.l. Så cpuen trenger ikke å være den beste av de beste. Kravene jeg har er: - Lang batterilevetid (jo mer, jo bedre) - IKKE celeron! (helst en mobility cpu, slik at den ikke bli så varm) - Ikke så alt for tung (den jeg har nå veier rundt 3 kg, så en lettere en hadde vært fint) - OS kan godt følge med, hvis ikke kan jeg kjøpe dette ved siden av... - Fint med innebygget wireless kort, ikke noen krise om det ikke er det - Ikke så bråkete, hvertfall ikke når pcen belastes minimalt, feks når jeg skriver i word under tentamen Det var det jeg kom på nå... Så hvilken pc (eller mac...? ) passer for meg? Vil holde meg under 10 000, meeeen, hvis det er en bærbar som er verdt hver eneste krone så kan jeg alltids snike inn litt mer penger Og dette er da uten moms.. Kontakter Så hva anbefaller dere? Lenke til kommentar
PSV Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Vil anbefale en fra Netshop: Netshop notebook 1557A Der ER trødløs nettverk, Der ER ikke Operativ System, Der ER en mobility prosessor, (1,7GHZ) Det ER ikke oppgitt noen vekt, Der ER ikke oppgitt noe om ekstra bråking, Det ER heller ikke oppgitt noe om batterilevetiden MEN batterilevetiden vil jeg tro er lang siden det er MOBILITY prosessor på den.. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Vil anbefale en fra Netshop: Netshop notebook 1557A Der ER trødløs nettverk, Der ER ikke Operativ System, Der ER en mobility prosessor, (1,7GHZ) Det ER ikke oppgitt noen vekt, Der ER ikke oppgitt noe om ekstra bråking, Det ER heller ikke oppgitt noe om batterilevetiden MEN batterilevetiden vil jeg tro er lang siden det er MOBILITY prosessor på den.. Jau... Har sett litt på den, men det er dårlig det ikke står noe om vekten... Noen her på forumet som har den? Kanskje dere vet hvor mye den veier? Lenke til kommentar
SuSE Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Vis du legger i litt mer penger så får du denne http://psdata.no/ps.asp?it=108120&mlevel=090104 Veier kun 1,8KG og hvis du legger i litt til så får du denne http://psdata.no/ps.asp?it=106142&mlevel=090104 Fant denne også http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...lagerantall=5pl Endret 5. desember 2004 av SuSE Lenke til kommentar
chris Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Asus s5600n etter mitt syn den perfekt til skole bruk, den er liten å lett. Pluss utseende er helt rått. Veier bare 1.3 kilo. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Vis du legger i litt mer penger så får du denne http://psdata.no/ps.asp?it=108120&mlevel=090104 Veier kun 1,8KG og hvis du legger i litt til så får du denne http://psdata.no/ps.asp?it=106142&mlevel=090104Fant denne også http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...lagerantall=5pl Disse var fine Skrev over her at jeg slapp unna moms, så den første du nevner får jeg for 8544,- Dette er ypperlig Og så sinnsyk lett... Kanskje det fåren julegave fra meg selv i år..? Takker for alle forslag! Edit: de_icer: 2,7 KG på den netshop pcen er ikke så mye lettere enn den jeg har nå, så jeg tror jeg dropper det... Endret 8. desember 2004 av LaStrada Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Celeron m er faktisk ikke til kimse av.. Dette er en prosessor som duger til alle vanlige kontorapplikasjoner og er faktisk dugende til spill også. På datamaskiner som ikke har annet enn intel extreme graphics, kan en like gjerne kjøpe celeron -m da man ikke kan spille de nyeste spillene uansett. Jeg sitter selv med en slik prosessor 1.3ghz , og den duger til relativt avansert bruk innen programmering i java, database, servletserving med apache tomcat osv. Siden du skal under 10000kr er det mange kroner å spare på å kjøpe en celeron m! Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Celeron m er faktisk ikke til kimse av.. Dette er en prosessor som duger til alle vanlige kontorapplikasjoner og er faktisk dugende til spill også. På datamaskiner som ikke har annet enn intel extreme graphics, kan en like gjerne kjøpe celeron -m da man ikke kan spille de nyeste spillene uansett. Jeg sitter selv med en slik prosessor 1.3ghz , og den duger til relativt avansert bruk innen programmering i java, database, servletserving med apache tomcat osv. Siden du skal under 10000kr er det mange kroner å spare på å kjøpe en celeron m! Hmmmm, jau... Noen tester rundt om kring som viser forskjellen mellom celeron m og centrino eller lignende cpuer med lavt strømforbruk? Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hmmmm, jau...Noen tester rundt om kring som viser forskjellen mellom celeron m og centrino eller lignende cpuer med lavt strømforbruk? http://www.tomshardware.com/mobile/20040309/index.html Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Hmmmm, jau...Noen tester rundt om kring som viser forskjellen mellom celeron m og centrino eller lignende cpuer med lavt strømforbruk? http://www.tomshardware.com/mobile/20040309/index.html Ble faktisk overrasket over celeron m her. Var jo så og si like bra! Så nå får jeg finne noen celeron pcer og sammenligne priser Takker for svar! Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hvorfor skriver alle at de slipper unna moms? Dere må betale momsen når dere kjøper varen og så få den refundert ved årskiftet hvis det kjøpes på bedrift. med mindre man bor i utlandet og bestiller fra Norge (Da må man betale moms inn til det landet) Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Hvorfor skriver alle at de slipper unna moms? Dere må betale momsen når dere kjøper varen og så få den refundert ved årskiftet hvis det kjøpes på bedrift. med mindre man bor i utlandet og bestiller fra Norge (Da må man betale moms inn til det landet) Litt sent å svare nå... Joda, men dette gjelder ikke alle firmaer. Kommer helt ann på hva firmaet driver på med, og om firmaet har bedrifter igjen som kjøper / får varer av firmaet jeg bestiller gjennom. Firmaet jeg bestiller gjennom kan bestille fullt av varer til diverse bedrifter, enten fordi deres utstyr har blitt ødelagt (varene må være der innen 72 timer etter at de har ringt og sagt i fra), de trenger nytt utstyr osv... Da trenger ikke firmaet å føre opp HVEM som får varene, dermed er det ingen som vet HVOR varene er, til en hver tid... Orker ikke å gå mer inn på det... Håper du forsto litt mer. Lenke til kommentar
FlushMedia Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 For de fleste firmaer er vel momsen man får igjen kun med på å begrense hvor mye moms som skal betales ved neste regning. Årsskifte er i hvert fall ikke riktig for mange, vi leverer momsoppgave annenhver måned, men får igjen momsen for PC-kjøp dagen etter da den summen vi betaler i moms til kjøpsstedet, kan overføres fra vår egen momskonto til driftskontoen 5 sekunder etter kjøpet. Ble lange setninger dette, men håper du skjønte innholdet :-) Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Jeg ville valgt iBook G4 12" koster ca. 9700.- Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Jeg ville valgt iBook G4 12" koster ca. 9700.- 7653,- uten MVA.... Og så har den laaaaaaaaaaaang batterilevetid. Det liker vi Lenke til kommentar
RockFord_ Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 uten moms er for feiginger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå