w0d00 Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Maskinen har begynnt å "fryse" istedet nå.. Har gjordt det 3 ganger mens vi har diskutert dette.. Må restarte maskinen da, enten ved å ta strømen eller holde powerknappen inne 4 sek. Har XMS ramen som har 12 leds som hviser hvordan de jobber.. Når makinen fryser, stopper de helt opp eller blir helt mørke... Tror nok det er noe med RAMen ja.. Men MSI sier at HKet støtter de brikkene... Må prøve i slot 1 og 2, men er redd for at Zalman cpu kjøleren min er iveien.. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 slet med det samme problemet... men så måtte jeg begynne og teste forskjellige ram typer... og fant jeg disse.. se specs.. og siden den gang har ikke pcen rebootet av seg selv en gang Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Har rambrikker til 4k så det er litt kjiipt å måtte bytte... MSI sier jo at de er kompitable, så jeg håper det ordner seg.. Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 hadde nettopp det samme problemet selv. maskina kunne restarte flere ganger både under oppstart og ellers. den restarta spesielt hvis jeg gjorde store oppgaver eller satt å spilte (de skjeldne gangene jeg gjorde det altså ) det som antagligvis gjør at maskina di tilter ut er pga varmen. det er jo sånn at hvis harddisken eller CPU`en blir for varm så tilter den. det hørtes ikke ut som at det var CPU varme som var problemet hos deg. har du mange harddisker og hvilke? Seagate har en tendens til å bli veldig varme. det hadde jeg før, måtte bytte begge mine 120 GB Seagate disker mot 1x 120 GB Seagate og 1x 120 GB Western. det funker flott det. Lykke til. Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Har et ganske kjølig system.. har 3 Seagate disker på 160 gig.. Men de ligger bare på 23 grader, noe som ikke er varmt i det hele tatt for en hd. Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Det er typisk 4 feil som gjør en maskin ustabil (har opplevd alle): - minne ikke optimat i forhold til hk (opplevde dette med en shuttle, etter minnebytte ble denne dønn stabil) - Drivere ikke er oppdatert (opplevde dette på et Asus-kort, her var driveren til lydkort-delen som var problemet) - for varmt (opplevde dette da viften på psu stoppet og hele systemet "kollapset") - Hardware-feil (opplevde at jeg fikk en delvis defekt cpu hos leverandør, ble byttet) Det finnes et godt program som sjekker ram for feil, dette er gratis, og må lastes ned på egen cd, som kjører ved oppstart. EDIT: her er linken til program som sjekker minne: memtest Last ned iso, brenn iso-image med nero, sett cd i, restart, og la programme sjekke... varme og drivere er enkelt nok. Jeg finner mine drivere på driverzone.com hardwarefeil oppstår oftest av varme, overspenning (lyn), statisk elektrisitet (berøring uten avspenning først), eller fysisk skade (fall slag mm). Endret 5. desember 2004 av O. B. Lix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå