chokke Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 leter etter rokkesanger ala alient ant farm, deep purple, clawfinger ( ), pantera osv. Alt av forslag godtas Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Ganske bredt spekter du kommer med (alt fra nü-punk til 70-talls hardrock til heavymetal), så vi kjører på med litt godsaker i sjangeren sånn generelt. På tide å skolere deg i HalTan's School Of Rock før Metallicabataljonen tar deg. All I need is miiiiinds for molding.*Gni seg i henda og pumpe ut en laaang post, bare fordi jeg kjeder meg* Led Zeppelin - Selve definisjonen på rock n' roll for min (og maaange andres) del. Er i noenlunde samme båt som Deep Purple. Om du skal ha de virkelige gullkornene av noen låter (og ikke hele album, selv om det er å anbefale): Stairway To Heaven Rock N' Roll Whole Lotta Love Since I've Been Loving You Immigrant Song Black Dog Trampled Under Foot De mest "rocka" av disse er Immigrant Song, Black Dog og Rock N' Roll, men alle låtene er knallgode must-haves. The Jimi Hendrix Experience - Gitarguden med stor G. Melodiøs hardrock (stort sett) med blues- og psykedeliaelementer. Mannen over menn. Must-haves: Purple Haze Little Wing Crosstown Traffic Voodoo Chile All Along The Watchtower Turboneger - Blir det mer rocka? Norske helter med mye dritt på hjertet. Get It On I Got Erection The Age Of Pamparius Sailor Man Sell Your Body (To The Night) Le Saboteur AC/DC - Heavy-heltene. Ekte, beintøft og lekkert. For Those About To Rock (We Salute You) TNT Shook Me All Night Long Back In Black Thunderstruck Nå gidder jeg ikke mer. *Setter seg tilbake og venter i fortvilelse på zhe ev0l n' tr00 christr4ping metYl-gang* Endret 5. desember 2004 av HalTan Lenke til kommentar
imastard Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 HalTan: du gløymte Thunderstruck, Are you ready, The razors edge og mange fleire Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Det du trenger er Death Metal! Tr00 is teh waY!!1!1 Neida, hør på HalTan, mange godbiter fra den kanten. Sjekk også ut The Strokes, kan falle i smak. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) du gløymte Thunderstruck Nei. Men det er klart det er mye jeg har utelatt, men det er da for å fremheve det som (jeg synes) er best. Blir for dumt å begrave folk i ørtenhundre låter. Hør på HalTan Dix point. Endret 5. desember 2004 av HalTan Lenke til kommentar
imastard Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) du gløymte Thunderstruck Nei. Men det er klart det er mye jeg har utelatt, men det er da for å fremheve det som (jeg synes) er best. Blir for dumt å begrave folk i ørtenhundre låter. Hør på HalTan Dix point. jaja, heilt greit det HalTan. Eg kunne ha framheve dei fleste sangane til AC/DC med eit par unntak. Hør på meg òg Endret 5. desember 2004 av imastard Lenke til kommentar
Jan Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 The Doors må vel sees igjennom. Kan vel ikke akkurat kalle det rock i den forstand du vil ha det. Led Zeppelin - No Quarter, - Kashmir, - Dazed and Confused. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) leter etter rokkesanger ala alient ant farm, deep purple, clawfinger ( ), pantera osv. Alt av forslag godtas Minner om Deep Purple: Led Zeppelin Kiss AC/DC Samme type som Clawfinger(rapmetal): Rage Against The Machine Samme type som Pantera(Thrash Metal): Machine Head Metallica Megadeath Slayer Extol (nyeste albumet) Ellers så skal du ikke se bort ifra at du liker Black Sabbath og Judas Priest (Det er vel litt farget av metal dette inlegget her... men det er ikke noe tr00 tull ) Endret 5. desember 2004 av TLZ Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) HalTan viser nok en gang at han har veldig lik (og med det mener jeg god) musikksmak, men jeg vil gjerne legge til noen band, if I may: Lynard Skynard: Det legendariske rockbandet fra sørstatene med sanger som Sweet Home Alabama og den fantastiske Freebird. Nirvana: Grunge originalen, jeg liker Teen Spirit, Been a Son og Lithium. Ellers liker jeg The Who og The Rolling Stones, som begge er verdt å sjekke ut hvis du har levd i en hule hele livet. Endret 5. desember 2004 av SteffyBoy Lenke til kommentar
sixx Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Samme type som Pantera(Thrash Metal):Machine Head Metallica Megadeath Slayer Extol (nyeste albumet) Er ikke Extol en slags death metal da? Men sjekk ut TNT, Evergrey, Hammerfall ol. Så har vi jo klassikerne da, Iron Maiden, Megadeth, Judas Priest, Slayer og egentlig de fleste tung rokke band fra 80 tallet er bra da Endret 5. desember 2004 av sixx Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Historien om de tre små fisk er vel en bra rokke-sang (O'herre) Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Pelle Parrafins Bøljeband! Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Er ikke Extol en slags death metal da?Men sjekk ut TNT, Evergrey, Hammerfall ol. Extol's nyeste er thrash. Forøvrig: anbefaler ikke Hammerfall, i så fall så er heller Manowar å foretrekke. Lenke til kommentar
Winters Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Eric Clapton sin versjon av Stairway to heaven er finere Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Kan nevne noen rockesanger som jeg liker veldig godt (gidde ikke nevne alle): Ozzy Osbourne - Diary of a madman, mama i'm coming home, fire in the sky Jimi hendrix - purple haze Black Sabbath - purple haze, war pigs Alice Cooper - schools out Metallica - No leaf clover, The unforgiven Motorhead - Enter sandman, The game, Hellraiser Shaman - Distant Thunder, Ritual Aerosmith - Jaded U2 - electrical storm Guns 'n roses - Don't cry, Paradise City, November rain Bathory - Father to son (kjedelig tekst, men konge gitarriff!) Queen - Who wants to live forever Scorpions - Wind of change Iron Maiden - Number of the beast Dire Straits - Walk of life Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Alice Cooper - Halo of Flies Lenke til kommentar
Jan Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Kan jeg bare få spørre deg om noe? Hvordan har du klart å gå glipp av alle disse godbitene? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Det spørst om han har fått de svarene han er ute etter da. En fin måte å oppdage nye ting på, er jo å spørre andre hva de anbefaler. Men det ble nemnt mye obligatorisk musikk her, ja! Lenke til kommentar
simeik Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Turboneger - Blir det mer rocka? Norske helter med mye dritt på hjertet. Get It On I Got Erection The Age Of Pamparius Sailor Man Sell Your Body (To The Night) Le Saboteur Legger på noen sanger jeg!! Fuck the world Don't say motherfucker motherfucker Are you ready for some darkness Drenched in blood (D.I.B.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå