Edstro Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Hvordan chipe xbox? Ser der er mange som snakker om dette så eg og tenkte eg skulle kjøpe xbox. Hvordan gjør eg dette? Eg vil ha en grunndig forklaring pga. eg ikke vil krasje helle xboxen. Eg vil og ha pris! Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Jeg skal ikke påberope meg noen ekspert-tittel innen dette temaet, da jeg selv er ganske så nybegynner. Dette er ihvertfall det jeg har klart å skrape sammen av kunnskap Hvis du skal modifisere xbox'en din må du være klar over at garantien på den ryker. Mao, du kan ikke gå til forhandler og klage etterpå. Videre må du bestemme deg for hvilken chip du ønsker å benytte (Xecuter 3 er den som visstnok revolusjonerer chip-verdenen for tiden). Hvilken du ønsker å benytte er vel egentlig litt smak og behag. Jeg anbefaler deg å lese litt rundt på nett om funksjoner osv, og se hva som passer best til ditt behov i forhold til funksjoner og pris. Installasjonsveiledninger er avhengig av hvilken versjon av xbox du har, samt hvilken chip du velger (mye likhet blandt chip'ene). Hvis du skal kjøpe xbox ny nå får du nok versjon 1.6 eller 1.6b. Hvis du føler at dette kan være vanskelig finnes det også personer som gjør dette for deg, mot betaling. Du får til og med kjøpt ferdig modifiserte xbox'er. For ca priser og informasjon om de mest (?) brukte chip'ene kan du ta en titt her: http://www.modnet.no/index.php?cPath=21_42 Eksempelvis kan du se installasjonsveiledning for Xecuter 3 chip'en her: http://www.teamxecuter.com/x3/tutorials/x3pin16.htm Lykke til Endret 5. desember 2004 av AndyG Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Blir litt kort dette innlegget pga. av dårlig tid me kommer evt. tilbake med mer Du må først bestemme deg for om du vil lodde eller om du vil ha loddefri løsning. Hvis du ikke kan lodde anbefaler jeg deg ikke å lære deg det på xbox-ens hovedkort. For det andre ville jeg ha søkt litt på forumet Er MANGE slike poster fra før av.... Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Hei har lett litt rundt og eg har funnet ut at eg skal kjøpe alt på nettet. Xbox fra komplett Se her Så var det chipen: Se her Håper på litt mer innformasjon? Er det ulovelig med chiping av xbox? Hva kan man gjøre hvis man har chipet xbox? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Mener å huske at xboxen koster 100 kr mindre på expert... Uansett, nei det er ikke ulovlig å ha en modifisert xbox. En chippet xbox kan man bruke til utrolig mye. Anbefaler at du leser mye på www.xbox-scene.com og alle tutorialene der. Man kan spille av filmer, laste over spill til hardisken, bruke som FTP-server. Eller lettere sagt så blir den faktisk nogenlunde lik en pc. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Veldig kult! Vil det si at eg kan legge inn os på den og feks. winxp? Er det rett chip eg har valgt? Hva kan denne gjøre? Tenkte eg skulle kjøpe en 200gb hdd til xboxen støtter chipen dette? Det er noen her på forumet som snakker om og laste over spill fra pc til hdd i xbox! Eg trude dette var ulovelig eller tar eg feil? Endret 5. desember 2004 av eddielie30 Lenke til kommentar
Lars73 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Hvis det er en sikkerthetskopi av et spill du allerede eier, så er det lov (tror jeg)... Men.. 99% av de som chipper x-boxen sin chipper den for å laste inn spill på harddisken "ulovlig". Kalles piratkopiering Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) kjøp på elkjøp eller expert, begge har den til 1195 (eller no, hvertfall under 1200), da slipper du samtidig å betale grovt for å få xboxen sendt til deg. Endret 5. desember 2004 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 det hva det eg trudde! Men så var det om det var rett chip eg hadde valgt? Lenke til kommentar
G-M-L Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Grei nok chip, men har vel heller valg Xecuter3 eller Xenium ICE framfor X2.6 Lenke til kommentar
Panter Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg hadde tatt en titt på innlegget som er sticky i denne gruppen... ;-) Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Det har eg gjort kjempe guide! Sån som eg forstår det så støtter den nyeste chipen ikke 200gb bare 120gb Hva anbefaller du panter? Endret 5. desember 2004 av eddielie30 Lenke til kommentar
Panter Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Sån som eg forstår det så støtter den nyeste chipen ikke 200gb bare 120gb "Det er ikke chippen som avgjør om man kan bruke HD>120GB, men biosen, de siste bioser støtter det." Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 okidoki men hvordan finner eg ut vilken bios eg har? Finner eg dette ut etter eg har montert chipen? Finnes der bruksanvisning for monteringen? Følger dette med chipen? Lenke til kommentar
texaco Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 kjøp på elkjøp eller expert, begge har den til 1195 (eller no, hvertfall under 1200), da slipper du samtidig å betale grovt for å få xboxen sendt til deg. boxen du får kjøpt hos elkjøp er 1.4 .. ergo helt herlig å chippe (både med modchip og med flashing av onboard bios) Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 kjøp på elkjøp eller expert, begge har den til 1195 (eller no, hvertfall under 1200), da slipper du samtidig å betale grovt for å få xboxen sendt til deg. boxen du får kjøpt hos elkjøp er 1.4 .. ergo helt herlig å chippe (både med modchip og med flashing av onboard bios) Ok men hva er forskjell på modchip og flashing? Kan eg velge en av delene? Lenke til kommentar
Panter Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 boxen du får kjøpt hos elkjøp er 1.4 .. ergo helt herlig å chippe Vil jeg ikke tro er korrekt, da må evt den butikken du har sett dette i hatt et svært lager med "gamle" bokser. Alle jeg har sjekket i Osloområdet er v1.6/1.6b. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Ok men hva er forskjell på modchip og flashing? Står i Faqen.. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Leste i guiden til panter fant svar der! Kan eg risikere og krasje helle xboxen hvis eg gjør noe feil under modingen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå